پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:15 - 1395/06/01

تجمع کارگران شهرداری در مقابل شورای اسلامی یاسوج

حدود 43 نفر از کارگران خدماتی شهرداری یاسوج به دلیل اخراج از کار مقابل شورای اسلامی شهر یاسوج دست به تجمع زدند.

کارگرآنلاین: جمعی از کارگران شهرداری یاسوج به دلیل اخراج از کار در مقابل شورای اسلامی این شهر دست به تجمع زدند.

در پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که شهرداری یاسوج برای انجام برخی از کارهای خدماتی خود آن را به مناقصه گذاشته و در این مناقصه پیمانکار با مبلغ پایینی مناقصه را برنده شده است.

این پیمانکار به دلیل اینکه مناقصه را با قیمت پایینی برنده شده، برای جبران ضرر و زیان خود اقدام به اخراج 43 نفر از 170 نفر نیروی خدماتی خود کرده است.

اخراج کارگران شهرداری از سوی پیمانکار در حالی انجام شده که در این میان برخی کارگران باسابقه کار 29 سال و چهار ماه دیده می‌شود اما این افراد توسط پیمانکار اخراج شده‌اند.

بعد از تجمع این افراد مقابل شورای شهر بلافاصله اعضای شورای شهر یاسوج تشکیل جلسه داده و اعتراض این افراد و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت.

 در جلسه شورا شهر یاسوج پس از بررسی‌های صورت گرفته با غیرقانونی اعلام شدن کار پیمانکار در اخراج کارگران بیان شد: باید پیشینه این شرکت‌ها مشخص شود چرا که شرکت کنندگان برای برنده شدن در مناقصات حاضر به انجام هر کاری هستند و با زندگی مردم بازی می‌کنند.

همچنین در این نشست عنوان شد پیمانکار شرکت با وجود برنده شدن در این مناقصه به لحاظ فنی توانایی انجام این کار را ندارد و باید بر انجام فعالیت این پیمانکار نظارت شود و مناقصه باطل شود.

در پایان نشست شورا اعلام شد که پیمانکار تاکنون با شهرداری قراردادی امضا نکرده است و پیش از امضای قرارداد اقدام به اخراج کارگران کرده که این کار کاملا غیرقانونی است.

اعضای شورای شهر همچنین بیان کردند: پیمانکار باید با همین تیم به کار خود ادامه دهد و اگر نمی‌تواند مناقصه را باطل کند./باشگاه خبرنگاران
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین