پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:12 - 1395/06/08

ورود مسلمانان به این رستوران لوکس ممنوع شد!

رستوران گران‌قیمت و لوکس فرانسوی که از پذیرش مشتریان مسلمان امتناع کرده بود، منجر به عذرخواهی صاحب رستوران شد.

کارگرآنلاین: رستوران «لو سناکل» در شهر «ترامبله آنفرانس» به دلیل امتناع از پذیرش مشتریان مسلمان، به اسلام‌هراسی و تبعیض نژادی متهم شد.

ویدئویی به‌صورت آنلاین منتشر شد و به صورت گسترده در فرانسه مورد توجه قرار گرفت که در آن رستوران لو سناکل از پذیرش دو زن مسلمان سر باز می‌زند.

مردی که ظاهراً آشپز رستوران است، به این بانوان مسلمان می‌گوید: «تروریست‌ها مسلمان هستند و همه مسلمانان تروریست هستند... آن‌ها اخیراً یک کشیش را کشتند. این یک کشور سکولار است و من حق دارم نظرم را بیان کنم ... من افرادی مثل شما را اینجا نمی‌خواهم. ختم کلام.»

زنان مسلمان که به صورت واضح شوکه شده بودند، گفتند: ما هم نمی‌خواهیم از یک نژادپرست سرویس دریافت کنیم. مرد به آن‌ها می‌گوید: بروید بیرون. آن‌ها هم پاسخ می‌دهند که نگران نباش، می‌رویم.

روزنامه لو پاریزین فرانسه نوشت: آشپز لوسناکل به اتهام «تبعیض نژادی» از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفت.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی گفت: من به خاطر حرف‌هایم عذرخواهی می‌کنم، دوست من در حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس کشته شد و من گیج شده‌ام. من واقعاً به چیزهایی که گفتم معتقد نیستم، حرف‌هایم منعکس‌کننده تفکراتم نیست.

اعضای جامع مسلمانان نیز مقابل این رستوران جمع شده و خواستار عذرخواهی شدند.

کمیته مقابله با اسلام‌هراسی فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از این بانوان مسلمان، اعلام کرد که از آنان حمایت عاطفی و قانونی خواهد کرد./ایکنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین