پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:49 - 1395/06/15

بررسی ایرادات برنامه ششم توسعه در نشست رؤسای سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف

بررسی عملکرد دولت در تدوین برنامه ششم توسعه کشور،ایجاد وحدت رویه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد زیرساخت‌های سالم برای توسعه فضای کسب و کار از مهمترین دستورکارهای نشست رؤسای سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف ایران بود.

کارگرآنلاین: شب گذشته دور جدید نشست رؤسای اتاق‌های بازرگانی صنایع و معادن ایران، تعاون ایران و اصناف با حضور معاونان پارلمانی سه اتاق به منظور هماهنگی بیشتر برای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و کمک به بخش خصوصی برگزار شد.

براساس این گزارش، نشست رؤسای سه اتاق با دستور کار ایجاد وحدت رویه برای پیگیری مطالبات بخش غیردولتی اقتصاد و کاهش دخالت‌های دولت در جریان فعالیت‌های اقتصادی مردم و همچنین برنامه ششم توسعه کشور به کار خود پایان داد.

در این باره بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران معتقد است که توقع بخش غیردولتی اقتصاد در برنامه ششم توسعه کشور محقق نشد و درصورت تثبیت آن، بدون اعمال نظارت فنی و کارشناسی، منجر به عقبگرد و افزایش مشکلات خواهد شد.

وی افزود:  درباره سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» باید یک وحدت رویه و یک برنامه جامع اقدام مشترک میان سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف تدوین شد تا حصول نتیجه با سهولت به دست آید.

همچنین علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز بر تقویت همکاری‌های سه‌جانبه میان بخش‌های غیردولتی تأکید کرد و گفت: در جریان اقتصاد مقاومتی، ضعیف عمل کرده‌ایم و با وجود ضعف بخش‌های دولتی، بخش خصوصی هم عملکرد چندان قابل دفاعی ندارد.

وی افزود: با ایجاد وفاق میان بخش‌های مردمی اقتصاد، باید مقابل سیاست‌های ضد و نقیض دولت نسبت به فعالیت‌های بخش خصوصی ایستاد و در این باره باید استراتژی مشترک و واحد تدوین شود.

علاوه بر این، غلامحسین شافعی که اولین نشست کاری خود را در حضور رؤسای اتاق‌های تعاون و اصناف گذراند، در افزایش همدلی و ارتباط با دولت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم، فضای کسب و کار تأکید کرد و اتحاد سه اتاق را در راستای منافع بخش غیردولتی اقتصاد عنوان کرد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین