پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:50 - 1399/11/27

تاکید بر تبیین و شناخت سیره امام حسین (ع) در میان کودکان

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور: بحث معرفت و شناخت سیره امام حسین (ع) در جامعه از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود و باید این سیره را به کودکان از همان زمان کودکی آموزش دهیم.

به گزارش کارگر آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی که عصر امروز در سالن اندیشه برگزار شد، افزود: در زیارت کبیره می‌خوانیم که کسی که امام حسین (ع) را عزیز بدارد و برای او قدم بردارد، خداوند نیز او را محبوب می‌گرداند، همچنین در تفسیر آیت الله جوادی آملی برای زیارت جامعه کبیره مطرح شده که یکی از مشکلات ما در جامعه بحث معرفت و شناخت امام حسین (ع) است.
وی افزود: شور حسینی خیلی خوب است، اما باید شناخت از امام حسین (ع) در میان کودکان شکل بگیرد، امروز ما چقدر امام حسین (ع) را می‌شناسیم؟ این شناخت چقدر کمک می‌کند به امور روزمره ما؟ بنابراین باید با شان یک امام معصوم (ع) به درستی آشنا شویم و این نوگلان حسینی اگر این سیره بشناسند و اگر با شناخت در راه امام حسین (ع) قدم بردارند شان آن‌ها عزیزتر می‌شود.
آقای ارزانی با بیان اینکه ادب بحث بسیار مهمی است، اضافه کرد: ما باید نوکری و ذاکری امام حسین (ع) را به منزله یک ادب احساس کنیم، در آن صورت تمام در‌های رحمت باز می‌شود و پدر و مادر‌های این نوگلان حسینی نیز کار بزرگی انجام داده اند که چنین فرزندانی را تربیت کرده اند.
در ادامه حاج محسن طاهری رئیس کانون مداحان هم گفت: امروز بشارتی است برای همه ستایشگران و همه آماده انجام وظیفه هستند، باید به پدرمان و مادران این نوگلان و نوکران تبریک گفت که چنین فرزندانی را تربیت کرده اند.
وی افزود: بسیاری از کودکان در مسابقات مختلف صاحب مدال می‌شوند و در المپیاد‌های مختلف می‌درخشند هر کدام از آن‌ها در جای خود ارج دارد، اما جایگاه ستایشگری و نوکرپروری اهل بیت (ع) جایگاه مهمی است و اگر نبود تشویق‌های بزرگان، امروز این فرزندان چنین جایگاهی نداشتند.
آقای طاهری اضافه کرد: اگر می‌خواهید فرزندان شما حسینی بمانند باید آن‌ها را در این مسیر تشویق و با مطالبات رهبری آشنا کنید.
در ادامه دکتر حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی هم گفت: باتوجه به اینکه امروز سالروز شهادت امام هادی علیه السلام است و ائمه ما سختی‌های زیادی را در مسیر هدایت تحمل کردند، بنابراین ما باید سیره اهل بیت (ع) را درست بشناسیم و قدر بدانیم.
وی افزود: در یک مسافرتی که در یکی از کشور‌های آسیای میانه داشتیم، قوانینی بود که یک فرزند تا ۱۸ سالگی نباید وارد مسجد شود و این در حالی است که ما از کودکی عاشق ائمه (ع) می‌شویم و با ائمه (ع) انس پیدا می‌کنیم.
دکتر حسینی گفت: کودکان اگر در کودکی وارد مسجد و با سیره ائمه (ع) آشنا نشوند نمی‌توانند با سیره امام حسین (ع) و با کمالات این امام (ع) آشنا شوند بنابراین باید کودکان را از همان کودکی به مسیر اهل بیت (ع) و قدم برداشتن در این مسیر تشویق کرد.
در پایان مراسم چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی از ۵ کودک دبستانی در مرحله اول و ۵ کودک دبستانی در مرحله دوم و ۵ نوجوان در مرحله اول دوره دبیرستان و ۵ نوجوان در مرحله دوم دوره دبیرستان و دو پیرغلام حسینی تقدیر شد.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین