پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:43 - 1395/06/31

واکنش تند ترکان به قاضی سراج: برای روحانی تعیین تکلیف نکنید!

بعد از واکنش شدیدالحن مشاور رئیس جمهور به اظهارات منتقدان درباره مناطق آزاد، این بار ترکان، به نامه‌ی رئیس سازمان بازرسی کل کشور موضع تندی نشان داد.

کارگرآنلاین: چندی پیش  رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور،‌ از روحانی خواسته بود تا به دلیل مشکلات عدیده‌ مناطق آزاد لایحه افزایش تعداد این مناطق را از مجلس پس بگیرد.

اکبر ترکان، دبیر شورای راهبردی مناطق آزاد و تجاری در واکنش به این نامه و درباره برخی مخالفتها با ایجاد مناطق آزاد تجاری گفت: آقای سراج هم اگر نظری در مورد مناطق آزاد داشته باشد نمی‌تواند برای رئیس جمهور تعیین تکلیف کند زیرا رئیس جمهوری کشور را اداره می‌کند.

مشاور رئیس جمهور، روز سه شنبه در مراسم افتتاح پالایشگاه نفت رهام در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در جمع خبرنگاران گفت: چهار نوع کالا وارد مناطق آزاد می شود که از جمله آنها کالاهایی است که مناطق آزاد تنها نقش کریدور را در مورد آنها دارا هستند و مقصد آنها سایر مناطق کشور است.

ترکان همچنین تاکید کرده است، به هیچ وجه قاچاق کالا از مناطق آزاد را قبول ندارم.

این در حالی است که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با اشاره قاچاق و واردات گسترده از مناطق آزاد تجاری، این مناطق را به دریچه واردات تشبیه کرده بودند.

وی ادامه داده است، آن بخش از کالاهای ورودی به مناطق آزاد که نسبت به آنها اعتراض وجود دارد، کالاهای همراه مسافر است که به گردشگران و مسافران فروخته می شود. قبلا این کالاها فقط برای مسافران منطقه قشم و کیش بود که بر اساس قانونی که در گذشته به تصویب رسید به سایر مناطق آزاد گسترش یافت.  در مورد این موضوع از نمایندگان مجلس دعوت کردیم تا بازدید کنند و آنها به این نتیجه رسیدند که آنچه مطرح می شود، درست نیست.

 ترکان درباره وضعیت ایجاد هفت منطقه آزاد جدید در کشور گفته است: ایجاد این مناطق آزاد جدید جداگانه به مجلس قبلی تقدیم شده بود که بررسی نشد تا اینکه طبق قانون، مجلس جدید خواستار نظر دولت درباره این لوایح شد و در نهایت ایجاد این هفت منطقه به صورت یک لایحه به مجلس ارایه شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین