پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:40 - 1395/07/28

ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پدیده شاندیز

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر در خصوص تسریع در تعیین تکلیف پدیده شاندیز، پردیسبان و ثامن الحجج، اعلام کرد:قوه قضائیه در حال رسیدگی به پرونده شرکت‌ها و موسسات مذکور است.

کارگرآنلاین: حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی روز (سه شنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای براساس بندهای 6 و 7 ماده 49 آن، گفت: وظایف کمیسیون ها براساس این بندها تعریف شده؛ از جمله کسب اطلاع از کم و کیف اداره امور کشور، دریافت و بررسی گزارش های عملکردی نظارتی از اجرای قوانین مربوط به دستگاه های ذی ربط و تهیه گزارش موردی و سالانه درخصوص امور اجرایی کشور و ارائه به مجلس که از وظایف کمیسیون های تخصصی مجلس است.


وضعیت پرونده‌های پدیده شاندیز، پردیسبان و ثامن‌الحجج
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در آخرین تذکر خود تصریح کرد: شرکت ها و موسساتی همچون پدیده شاندیز، پردیسبان و ثامن الحجج باید تعیین تکلیف شوند تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند و رئیس مجلس باید مسائل مهم کشور را براساس ماده 110 صبح هر روز صحن علنی مجلس بیان کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پایانی حاجی دلیگانی گفت: قوه قضائیه در حال رسیدگی به پرونده های شرکت ها و موسسات مذکور است و اگر مسئله مهم در کشور رخ داده باشد، در صحن علنی بیان می شود.


پرداخت پول گندم کشاورزان
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود چند معضل بزرگ در جامعه افزود: کمیسیون های تخصصی به عنوان بازوی نظارتی مجلس باید به این مسائل رسیدگی کنند و رئیس مجلس دستور تسریع در رفع این مشکلات را صادر کند که نخستین موضوع پول گندم کشاورزان است که مبالغی پرداخت شده اما اکنون که فصل برداشت است، کشاورزان به حاصل دسترنج یکساله خود احتیاج دارند.

دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: سازمان برنامه و بودجه مسئول پیگیری پرداخت مطالبات گندمکاران بوده و اقدامات لازم در این زمینه در حال اجرا شدن است.

تبعیض و نابرابری در پرداخت بین بازنشستگان
حاجی دلیگانی در بخش دیگری از تذکر خود گفت: تبعیض و نابرابری ها درخصوص پرداخت بین بازنشستگان وجود دارد که لازم است دولت در قانون خدمات کشوری در این زمینه ماده ای ذکر کند و همچنین طرح همسان سازی بازنشستگان اجرایی شود.

دکتر لاریجانی در پاسخ به این تذکر نیز گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه ماده ای درخصوص حقوق بازنشستگان دیده شده است./خانه ملت

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین