پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:27 - 1395/08/03

سهم 20 درصدی فروش گازوئیل به حمل ونقل اختصاص پیدا نکرده است

زنگنه به مجلس پاسخگو نباشد به دستگاه قضایی معرفی می شود

رضایی با اشاره به اینکه وزیر نفت علی رغم دعوت نمایندگان عضو کمیسیون عمران درجلسه هفته جاری در روز سه شنبه نیز حاضرنخواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما طی دعوت نامه های متعدد از ویر نفت برای حضور در جلسه دعوت کرده ایم اگر وی در جلسه روز سه شنبه نیز حاضر نشود ما طبق آیین نامه و ماده 206 عمل خواهیم کرد.

کارگرآنلاین: محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره حضور وزیر نفت در جلسه کمیسیون عمران اظهار کرد: طبق قانون اساسی باید 20 درصد از سهم فروش گازوئیل مصرفی غیر کشاورزی به حوزه حمل ونقل عمومی اختصاص پیدا کند از این رو اعضای کمیسیون عمران از وزیر نفت برای ارائه توضیحات در این باره و حضور در جلسه کمیسیون دعوت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سهم 20 درصدی از فروش گازوئیل غیر کشاورزی به حوزه حمل ونقل اختصاص پیدا نکرده است، افزود: رویه ای که از سوی وزارت نفت در این راستا اتخاذ شده است برخلاف قانون است و تخلف محرز محسوب می شود از این ما طی جلسات مختلف به وزیر نفت نامه زده و از وی درخواست کرده ایم که برای ارائه توضیحات در این باره در جلسه کمیسیون  حضور پیدا کند اما وی از این موضوع سر باز زده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه وزیر نفت علی رغم دعوت نمایندگان عضو کمیسیون عمران در جلسه هفته جاری در روز سه شنبه نیز حاضر نخواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما طی دعوت نامه های متعدد از ویر نفت برای حضور در جلسه دعوت کرده ایم اگر وی در جلسه روز سه شنبه نیز حاضر نشود ما طبق آیین نامه و ماده 206 عمل خواهیم کرد.

رضایی تاکید کرد: طبق ماده 206 آیین نامه مجلس اگر طبق حکم قانونی تخلفی صورت گیرد کمیسیون و مجلس می تواند گزارشی را تهیه و از به هیئت رئیسه ابلاغ کند و پس از قرائت در مجلس وزیر متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کند.

وی درباره بحث واردات واگن از کشورهای روسیه و چین به کشورمان  گفت: در جلسه روز دوشنبه کمیسیون عمران قرارشده است که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رضایی افزود: در این جلسه نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم الانبیاء و وزارت دفاع حضور خواهند داشت تا میزان توان تولیدی کشور و همچنین این موضوع که ایران چقدر به واردات واگن نیازمند است مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ما در تلاشیم که در این جلسه به سمتی پیش برویم که متولیان امر درجهت اتکا به تولیدات داخلی در این زمینه وارد عمل شوند تا بستر و زمینه برای حمایت از تولید داخلی فراهم شود.

وی در  پایان اظهار کرد: جلسه روز دوشنبه کمیسیون عمران پیرامون بحث ورود واگن از کشورهای روسیه و چین با حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی برگزار می شود.

منبع: میزان

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین