پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:22 - 1395/08/09

تخریب جناح انقلابی کشور توسط 310 کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام حامی روحانی

آرایش ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در فضای مجازی+ تصاویر

در حال حاضر فارغ از فعالیت های روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری های حامی دولت که زیر نظر وزارت ارشاد کار می کنند، حجم بالایی از فعالیت های رسانه ای حامیان دولت در شبکه های اجتماعی و همچون تلگرام و اینستاگرام شکل گرفته است و علی القاعده فعالیت در چنین فضایی همواره نکات قابل تاملی را در پی دارد که توجه به آن می تواند از ایجاد خسارت های آینده جلوگیری نماید.

کارگرآنلاین: در جامعه ای که بیش از 82 درصد مردم از اینترنت استفاده می کنند و همچنین ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور به بیش از 40 درصد رسیده است قاعدتا تاثیر این رسانه ها در انتخابات مختلف بیش از پیش خواهد بود همچنان که اوج تاثیر فضای مجازی  در فتنه 88 مشاهده شد که شبکه هایی نظیر فیس بوک و توئیتر نقش فراوانی در افزایش آشوب ها و برهم ریختن فضای اجتماعی جامعه ایفا نمودند.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 نیز اینستاگرام و تلگرام نقش فراوانی را در تعیین نتیجه انتخابات (علی الخصوص در شهرهای بزرگ) ایفا نمودند و همچنین در برخی از شهرهای کوچک برخی از کاندیداهای مستقل و یا جوان با تکیه بر همین ابزار توانستند نظر مردم را به خود جلب کنند که نشان از تاثیر بالای فناوری های نوین بر مناسبات سیاسی ایران و سایر کشورهای جهان دارد. با این تفاسیر قطعا در انتخابات های پیش رو نیز شاهد تاثیر فراوان شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها بر انتخاب مردم و تغییر بینش سیاسی افراد دارد.

حال با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در اردیبهشت 96، ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی نیز فعالیت های رسانه ای خود را شدت می بخشند. طبق بررسی های اولیه و رصد خبرنگار پایگاه 598 از میان صفحات فعال در شبکه های اجتماعی موبایلی در حال حاضر 140 کانال تلگرامی و 170 صفحه اینستاگرام وجود دارند که در قالب حامیان حسن روحانی به فعالیت می پردازند و روز به روز بر تعداد این رسانه ها افزوده می شود.

در حال حاضر فارغ از فعالیت های روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری های حامی دولت که زیر نظر وزارت ارشاد کار می کنند، حجم بالایی از فعالیت های رسانه ای حامیان دولت در شبکه های اجتماعی و همچون تلگرام و اینستاگرام شکل گرفته است و علی القاعده فعالیت در چنین فضایی همواره نکات قابل تاملی را در پی دارد که توجه به آن می تواند از ایجاد خسارت های آینده جلوگیری نماید.



اولین نکته ای که در میان صفحات و کانال های هواداری طرفدار حسن روحانی به چشم می خورد، فعالیت شدید آنها در تخریب جریان مومن و انقلابی در کشور و همچنین چهره های موجه نظام است. این رویه با تاکتیک هایی همچون تمسخر و تحریف سخنان این افراد و یا شایعه پراکنی دنبال می شود که به شایعاتی همچون "تامین هزینه های انتخاباتی سعید جلیل از جیب مردم"، تحریف و تقطیع سخنان مسئولان نظام و ائمه جمعه همچون آیت الله علم الهدی و خاتمی را میتوان به عنوان نمونه هایی از این موضوع به شمار آورد.

اتفاقی که توسط کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام این دسته از افراد، ضریب خورده و به طرز فراوانی منتشر می شود و برخلاف رسانه های رسمی، پس از تکذیب این موضوعات، هیچ تکذیبیه ای از این رسانه ها منتشر نمی شود تا تخریب شخصیت های اثرگذار و موجه نظام پای ثابت این دسته از رسانه های حامی دولت باشند.



اما موضوع بعدی که می توان با توجه به آن ریشه گردانندگان این قبیل از رسانه ها و صفحات انتخاباتی در شبکه های اجتماعی را مشخص کرد حمایت صریح و افراطی آنان از فتنه 88 و فتنه گران می باشد. جدیدترین حمایت صریح این افراد به آشوب های عاشورای 88 بر می گردد که این رسانه ها با توجه به قضایای آن روز و مقارن باعاشورای سال 95 اقدام به انتشار سخنان سران فتنه، پخش فیلمهایی از آشوب گری های آن روز و همچنین انتشار عکس نوشته هایی با موضوع رفع حصر سران فتنه نمودند.

موضوعی که نشان می دهد آشوبگران و فتنه گران سال 88 علی رغم اعتقاد به تقلب در انتخابات، حال برای رای آوری حسن روحانی در انتخاباتی دیگر فعالیت می کنند که خود یکی دیگر از نشانه های دروغ تقلب انتخابات 88 می باشد.



یکی دیگر از فعالیت های اصلی این رسانه ها که غالبا مطالب خود را به صورت زنجیره ای منتشر می کنند، تخریب دولت های نهم و دهم می باشد. تخریبی که تنها متوجه عملکرد آن دولت ها نمی باشد و مشخصا متوجه تمام اشخاصی که در آن زمان خدمت کرده اند می شود.

علاوه بر ایجاد تهمت و دروغ به دولت قبل (که البته این مورد توسط برخی شخصیت های نظام هم صورت می گیرد!)، تمسخر و توهین نیز پای ثابت چنین پست هایی می باشد که نشان می دهد بغض و کینه این افراد هنوز پس از گذشت سه سال از پایان دولت دهم خاموش نشده و اثرات داغ انتخابات سالهای 88 و 84 روز به روز بر روی این افراد بیشتر نمایان می شود.



اما دسته چهارم فعالیت رسانه ای زنجیره ای حامی رئیس دولت یازدهم به پوشش دستاورد ها و موفقیت های دولت مربوط می شود. در حالی که پس از گذشت بیش از سه سال از عمر دولت تدبیر و امید اتنتظار می رفت که این بخش بیشترین سهم را در محتوای این رسانه ها داشته باشد اما با توجه به شکست سیاست های دولت در اکثر زمینه ها کمترین بخش از محتوای این رسانه مختص این موضوع می باشد!

هر چند قابل توجه است که اندک دستاوردهای پوشش داده شده توسط این قبیل از رسانه ها هم مربوط به آثار خیالی برجام می باشد که با توجه به بدعهدی های طرف مقابل اکثر آنها عملیاتی نشده است و مردم کماکان منتظر اثرات آفتاب برجام بر سفره زندگی خود هستند.

اخیرا نیز صفحه ای در اینستاگرام و با هدف حمایت از حسن روحانی در انتخابات 96 راه اندازی شده که تنها به بیان دستاورد های دولت یازدهم می پردازد و در نکته ای جالب مورد حمایت صفحه رسمی اینستاگرام حسن روحانی قرار گرفته است که میتوان گفت تنها صفحه هواداری ایست که توسط رئیس جمهور دنبال می شود. موضوعی که نشان از آغاز فعالیت های انتخاباتی روحانی در فضای مجازی دارد.



علی ای حال فعالیت های رسانه های حامی روحانی در فضای مجازی به چهار دسته فوق خلاصه می شود و می توان گفت که اهداف اصلی این دسته از رسانه ها تخریب جناح مومن و انقلابی کشور، ایجاد دوقطبی های سیاسی در کشور و در کنار آن حمایت از رئیس دولت یازدهم می باشد که ادامه این روند علی الخصوص در نزدیکی های انتخابات 96 قطعا نمی تواند به صلاح کشور باشد و می تواند کشور را بار دیگر به ورطه ایجاد دوقطبی های کاذب بکشاند که نتیجه آن چیزی جز ایجاد بازی های سیاسی و غفلت از مشکلات کشور و مردم نمی شود.
منبع: پایگاه 598
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین