پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:03 - 1395/08/12

مدیر روابط‌عمومی پدیده خبر داد؛

پدیده شاندیز به بورس اولتیماتوم داد

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل گروه شرکت‌های پدیده‌شاندیز از مهلت ١٠روزه بورس برای پاسخ به پدیده برای ایجاد اتاق مبادله سهام این شرکت خبر داد.

کارگرآنلاین: علی حامدمقدم درخصوص علت عدم بازگشایی تالار نقل‌وانتقالات سهام پدیده نیز تصریح کرد: قبلا هم عرض کردم که موضوع اتاق مبادله به گفته دکتر فهیمی باید توسط استانداری محترم اعلام شود. اگر بورس پای‌کار بیاید، طبیعتا صف خرید قطعی و جدی است؛ اما بدون بورس احتمال کم‌رنگ‌شدنش زیاد است.حامدمقدم ادامه داد: فعلا ما مکلف به راه‌اندازی اتاق مبادله تحت‌نظارت بورس هستیم؛ پس زمان گشایش اتاق مبادله سهام را بورس باید اعلام کند، مگر مجبور شویم خارج بورس اتاق را باز نماییم که نیازمند مجوز بالادستی است. وی در پاسخ به این سوال که اگر امکان بازگشایی اتاق مبادلات از طریق بورس میسر نباشد، چه راه‌حلی برای خریدوفروش سهام دارید، عنوان کرد: دراین‌صورت مجبوریم خودمان رأسا اقدام کنیم که نیازمند مجوز لازم است که البته گشایش اتاق خارج از حمایت بورس، مضراتی هم به‌‌دنبال دارد.

حامدمقدم درخصوص تشکیل کنسرسیوم بانکی اظهار کرد: موضوع تشکیل کنسرسیوم بانکی پیگیری شده و بانک مرکزی به تعهد خود عمل کرده است. اکنون ما منتظر تامین وثیقه بانکی برای واریز مبلغ کنسرسیوم هستیم؛ چراکه درحال‌حاضر وثیقه نداریم و از پروژه هم نمی‌توان به‌عنوان وثیقه استفاده کرد؛ زیرا واحدهای تجاری و... پایان‌کار ندارند. بانک مرکزی تا الان به تعهد خود عمل کرده و دراین‌خصوص جلساتی با حضور دکتر سیف برگزار شده و منتظر تامین وثیقه هستند.حامدمقدم همچنین در پاسخ به این سوال که درصورت افتتاح اتاق مبادله چه تدبیری برای کاهش‌نیافتن قیمت پیش‌بینی شده است، چراکه با این اوضاع منفعل دوساله، حساب مالی بسیاری از سهام‌داران به‌هم ریخته و نیازمند تدبیر مدبرانه ازسوی نمایندگان سهام‌داران است، بیان کرد: ورود هیئت‌مدیره برای تعیین قیمت سهام، غیرقانونی است؛ اما دو اقدام انجام می‌دهیم. اول، بسترسازی برای کاهش‌نیافتن قیمت سهام از طریق راه‌هایی مثل شروع‌به‌کار پروژه و... و دوم، اطلاع‌رسانی لازم برای همکاری سهام‌داران جهت عدم فروش هم‌زمان و امید به آینده و نگه داشتن سهام.

مشکل پدیده تا ٣ماه آینده حل خواهد شد
همچنین دبیر اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استاندار خراسان‌رضوی درخصوص حل مشکلات پدیده به ما امیدواری دادند. با موافقت بورس، پاسخ‌گویی وزیر کشور در صحن علنی مجلس و همچنین چند جلسه پیش‌رو دراین‌خصوص مشکلات در مسیر درست درحال حل‌شدن است و به نظر من تا سه ماه آینده حل خواهد شد.
اصغر سلیمی با اشاره به نتایج جلسه اخیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با استاندار خراسان‌رضوی درخصوص بررسی مشکلات پدیده، اظهار کرد: در این جلسه موضوع پدیده مطرح گردید و عنوان شد درحال‌حاضر بورس برای نرم‌افزار هزینه سنگینی تعیین کرده است.
سلیمی عنوان کرد: درحال‌حاضر کل مطالباتی که از پدیده وجود دارد، حدود پنج‌هزارمیلیارد تومان بوده و این درحالی است که طبق ارزش‌گذاری‌های انجام‌شده، دارایی‌های این مجموعه بیش از ده‌هزارمیلیارد تومان است و براین‌اساس به شرط مدیریت درست مشکلات حل خواهد شد.همچنین روز گذشته بخشی از سهام‌داران پدیده در جلوی خانه ملت تجمع کرده و خواهان پیگیری وضعیت خود شدند.
گرمابی، نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در بین تجمع‌کنندگان حضور یافته و اعلام کرد که نمایندگان مجلس به‌دنبال احقاق حقوق آن‌ها هستند. وی افزود: نمایندگان و مسئولان استانی به‌صورت شبانه‌روزی مسئله پدیده را پیگیری می‌کنند./شهرآرا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین