پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:09 - 1395/08/15

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد

ارائه تسهیلات ارزان با بازپرداخت طولانی به کارآفرینان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه حمایت از ایجاد صندوق های خرد محلی و طرح های مشارکتی روستایی در راستای حمایت از نیروی کار مهمترین اولویت صندوق است گفت:به دنبال تحقق شعار" هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه" است.

کارگرآنلاین: اصغر نورالله زاده با بیان اینکه رویکرد و استراتژی صندوق کارآفرینی امید در حمایت از توسعه روستایی بر دو مبنای اقتصادی و اجتماعی تقسیم شده است گفت: استقرار واحدهای تولیدی در روستا مانند طرح های مشارکتی و  غیرمشارکتی و کمک به تبدیل فعالیت معیشتی روستاییان به فعالیت  اقتصادی و درآمدزا از رویکردهای اقتصادی صندوق در حمایت از توسعه روستا ها است که در این راستا در اکثر قریب به یقین استان های کشور تحقق شعر صندوق مبنی بر " هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه"  را شاهد بوده ایم.

 وی با بیان اینکه حمایت از نیروی کار موجود در روستاها و احیاء صنایع دستی از الویت های حمایتی صندوق است گفت: حمایت از ایجاد صندوق های خرد محلی و طرح های مشارکتی روستایی  در راستای حمایت از نیروی کار موجود در روستاها و احیاء صنایع دستی از مهمترین الویت های صندوق است.

 نورالله زاده کاهش رونق زندگی و اشتغال در روستاها، را از مهمترین عوامل مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و گفت: به طور کلی توجه زیاد به توسعه مناطق شهری مانند گسترش شهرک‌های صنعتی وامثالهم، باعث کاهش رونق اشتغال و زندگی در روستا ها ، افزایش نرخ مهاجرت و تخلیه روستاها شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات در صندوق کارآفرینی امید متناسب با شرایط موجود در روستاها پرداخت می شود افزود: تسهیلات ارزان قیمت، ضمانت آسان،‌ دوره بازپرداخت طولانی مدت، غیر انتفاعی بودن تسهیلات و پوشش افراد غیر بانک پذیر از ویژگی های تسهیلات صندوق است.

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره برنامه های مختلف صندوق در زمینه اشتغال گفت: تداوم سیاست استقرار واحدهای صنعتی در روستاها در تعامل با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، توسعه فرصت های گردشگری و بوم گردی روستایی، استقرار کامل صندوق های تامین مالی خرد محلی  و استفاده از ظرفیت خیرین اشتغال از جمله این برنامه ها در زمینه اشتغال است.

نورالله زاده با بیان اینکه حدود 22 میلیون نفر از جمعیت کل کشور را روستاییان تشکیل می دهند اظهار  داشت: تقریباً نیمی از این جمعیت به عنوان جمعیت فعال به شمار می رود که بیش از 80 درصد آنها  یعنی 870 هزار نفر فاقد شغل هستند.با توجه به زیرساخت های کارآفرینی و اشتغالزایی روستایی مانند گردشکری ، کشاورزی، صنایع دستی و... باید برای ایجاد اشتغال حدود 900 هزار نفر بیکاری در روستاها تدابیرجدی اندیشیده شود./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین