پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:26 - 1395/09/16

قاضی پور در جریان سوال از وزیر دادگستری:

مشکل ۱۳۶ هزار سهامدار پدیده شاندیز را برطرف کنید

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: با نزدیک شدن به انتخابات سال ۹۶ باید مشکل ۱۳۶ هزار نفر متضرر پدیده شاندیز برطرف شود.

به گزارش کارگرآنلاین، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از وزیر دادگستری درباره اینکه چرا استانداری و دادگستری خراسان رضوی و دولت در پرونده پدیده شاندیز به صورت غیرکارشناسی وارد شدند و در اثر عدم تدبیر کافی و پول دادن رسیدگی این مسائل به سرمایه صدها هزار نفر از مردم کشور لطمه وارد کردند، مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان بررسی این سوال قاضی پور گفت: از روز اول از شما انتظار داشتیم این مسئله را به طور جدی پیگیری کنید؛ چراکه در اثر پروژه پدیده، ۵۲ هزار نفر شاغل بیکار شدند.

وی افزود: به هیچ عنوان راضی نیستیم که شهر مشهد حالت توریستی بگیرد، اما برای پذیرایی از میهمانان مشهد در ایام ویژه شهادت و ولادت ها باید این شهر را آماده کنیم.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: البته امسال در جریان شهادت امام رضا(ع) بی لیاقتی خود را در حفظ جان زائران نشان دادیم، در واقعه تصادف دو قطار بسیاری جان خود را از دست دادند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مردم چند میلیونی مشهد و خراسان نیازمند تفریحگاه سالم هستند تا بعد از مراسمات عزاداری از آن استفاده کنند. باید چنین فضای مناسبی ایجاد شود.

قاضی پور عنوان کرد: شما در مجلس نهم در کمیسیون قضایی و در حضور رئیس کمیسیون قول دادید که این مسئله را پیگیری کنید، اما عمر مجلس تمام شد و ما مجبور شدیم در مجلس دهم موضوع را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۳۶ هزار سهامدار در این پروژه متضرر شدند، تصریح کرد: چرا در هیات دولت با وزرای نیرو، راه و کشاورزی برخورد نکردید که این پروژه ملی است و از سراسر کشور سهامدار دارد. هزاران نفر در این ماجرا بیچاره و ورشکسته شدند.

نماینده مردم ارومیه عنوان کرد: اگر روز اول مسئولان خراسان رضوی همفکری کرده بودند، پروژه فعال شده بود.

قاضی پور گفت: سریعا با دادستان خراسان هماهنگ کنید تا مسئله حل شود، اختلاف بین دستگاه ها را در این باره حل کنید و برای نقل و انتقالات پدیده در مشهد اتاق مبادلات ایجاد کنید.

وی تصریح کرد: با نزدیک شدن انتخابات سال ۹۶ باید مشکل ۱۳۶ هزار نفر متضرر پدیده شاندیز حل شده تا مشارکت همه جانبه به وجود بیاید.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه چرا رئیس جمهور در جریان سفر به مشهد دستوری درباره رسیدگی به معضل پدیده شاندیز نداد، گفت: اگر پروژه پدیده شاندیز با نقشه اولیه به اتمام برسد سالانه میلیاردها دلار برای دولت درآمد خواهد داشت؛ درآمدهای ترکیه و پاریس هم از همین رفت و آمدها تعیین می شود.

قاضی پور گفت: با حل این مشکل چندین مشکل دیگر در کشور حل می شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آقای پورمحمدی از آقای آملی لاریجانی اختیار گرفته و به مشهد بروند و مساله را حل کنند چون با تصمیم قاطع مشکل پدیده شاندیز طی ۱۰ روز حل شدنی است.

قاضی پور یادآور شد: چرا دادگستری خراسان پذیرش از شکایت علیه پدیده شاندیز خودداری می کند؟ این در حالی است که وزیر کشور پیش از این در جریان سوال مصطفی کواکبیان قول داده بود ظرف یک ماه این مساله حل شود اما تا به امروز حل نشده است./مهر

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین