پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:18 - 1395/09/18

عملکرد دولت در حوزه اشتغال رضایت‌بخش نیست

اصلاحیه قانون کار هفته بعد در کمیسیون اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نسبت به عملکرد دولت در حوزه اشتغال انتقاد کرد و درباره زمان بررسی مجدد لایحه اصلاحیه قانون کار در مجلس گفت: این لایحه هفته آینده با حضور شرکای اجتماعی و کارشناسان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش کارگرآنلاین،علی‌ کُرد، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که هفته آینده کمیسیون اجتماعی موضوع اصلاحیه قانون کار را برای بار سوم به بحث و تبادل‌نظر خواهد گذاشت، گفت: نمایندگان مجلس امیدوارند تا لایحه اصلاحیه در نهایت اقدامات کارشناسی و درنظر گرفتن انتفاع جامعه کارگری به تصویب برسد.

وی در واکنش به این سؤال که آیا مجلس قصد عودت لایحه به دولت برای بررسی بیشتر با توجه به اعتراضات تشکل‌های کارگری را ندارد، گفت: در صورتی که مواردی برخلاف سیاست‌های کلی در اصلاحیه وجود داشته باشد یا به دولت بازمی‌گردانیم یا در مرکز پژوهش‌ها، اقدامات کارشناسی بیشتری صورت خواهیم داد.

کُرد با تأکید بر اینکه این لایحه باید در نهایت مفید و جامع برای جامعه کارگری و بازار کار کشور باشد، گفت: هنوز نیازمند زمان برای بررسی بیشتر این لایحه هستیم تا درنهایت درباره ابعاد آن تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین از عملکرد دولت در حوزه اشتغالزایی و رفع موانع کسب و کار انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر اقدامات دولت پس از گذشت سه سال رضایتبخش و مفید نبوده و باید اقدامات جدی‌تری در این حوزه صورت پذیرد.

وی افزود: اهداف چهار ساله دولت طبق شعارهای اخیرش محقق نشده و باید در حوزه ساماندهی کسب و کار و ایجاد اشتغال برای شاغلان و همچنین جلوگیری از بیکاری بیشتر شاغلان، برنامه‌ریزی کنند.

کُرد به دولت پیشنهاد کرد تا در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری صورت دهد و از طرفی به تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام، چرخه توسعه کشور را تداوم بخشد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین