پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:30 - 1395/09/23

مطهری در پاسخ به تذکر کوهکن:

حداکثر حقوق نمایندگان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است

نائب رئیس مجلس گفت که حداکثر حقوق نمایندگان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

به گزارش کارگرآنلاین، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه پارلمان، طی تذکری شفاهی، اظهر داشت: از دوره‌ اول مجلس برای نمایندگان یک حقوق و یک هزینه‌ نمایندگی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: مجلس مثل دولت یا قوه قضاییه در استان‌ها دفتر ندارد، کارمند استخدام نکرده و خودرو در اختیار ندارد؛ از طرفی وقتی فردی نماینده می‌شود، چنین هزینه‌هایی ناگزیر است.

«در دوره‌ هفتم هیات رئیسه تصمیم گرفت که یک بار برای همیشه در این زمینه هزینه کند اما ما اگر بخواهیم چنین کاری بکنیم چند صد ساختمان و چندین هزار نفر به کار گرفته شده و هزینه‌ای بیش از ۲۰ برابر اعتبار مجلس را باید در سال اول به مجلس تحمیل کنیم.»

کوهکن با بیان اینکه وقتی حقوق یک مدیر کل را حساب می‌کنیم هزینه‌های خودرو، سفر و دفتر را به حساب حقوق نمی‌دانیم، گفت: نمایندگان در سفرهای داخلی از مجلس ریالی به عنوان ماموریت دریافت نمی‌کنند و مجلس به حداکثر هزینه‌ها اکتفا کرده است.

وی ادامه داد: در هر دوره از مجلس یکی دو نفر از نمایندگان چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند اما اگر جایی هزینه نمایندگی به عنوان حقوق درج شده اشتباه است.

به گزارش فارس، علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست امروز پارلمان را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: توضیح خوبی دادید بخصوص از طرف شما که سابقه‌ زیادی در عضویت در هیات رئیسه مجلس داشتید.

«مردم بدانند که پولی که بابت هزینه‌ دفاتر نمایندگان داده می‌شود صرف خدمت به مردم می‌شود. حقوق نمایندگان کاملا معمولی است، در واقع حداکثر حقوق نمایندگان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.»

مطهری ادامه داد: همکار محترمی که این مطلب را گفتند ظاهر در پاسخ به سوالی بوده است. مقصود ایشان این نبوده که حقوق نمایندگان بالاست بلکه گفتند حقوق معمولی می‌گیرند و با جمع هزینه دفاتر به این مقدار می‌رسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت:‌ هزینه دفاتر هزینه‌ای نیست که به جیب نماینده برود. نمایندگان شهرستان نیز هزینه‌ی بالایی دارند که گاهی کفاف نمی‌دهند و مجبورند از جیب خودشان هزینه کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین