پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:35 - 1395/10/01

معاون استاندار مرکزی:

۱۲ مجوز پشتیبانی مشاغل خانگی در استان مرکزی مصوب شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: ۱۲ مجوز پشتیبان اشتغال خانگی مصوب شد و قرار شد که متقاضیان موردنظر تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش کارگرآنلاین، ظفر افشون ظهر امروز در حاشیه کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به ابلاغ تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی اظهار داشت: براساس تقاضای دریافت تسهیلات به منظور مشاغل خانگی پس از بررسی‌های انجام شده مقرر شد که 12 نفر از متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی را دریافت کنند و هر کدام می‌توانند 10 نفر را بکار گیرند.

وی افزود: بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه ایجاد اشتغال اعتباراتی را داشتند که اعتبار جاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه 21 میلیارد تومان بود که در سفر هیئت دولت به استان با اضافه شدن مبلغ 50 میلیارد تومان به 71 میلیارد تومان افزایش یافت البته این اعتبارات دوسالانه بوده و ممکن است بخشی از آن به سال 96 موکول شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان را به دبیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشتیم، براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و در راستای تحقق منویات ایشان، شبانه روز تلاش می‌کنیم تا پایان سال کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم داشته باشیم.

افشون بیان کرد: از بانک‌ها که سهم به‌سزایی را در ایجاد اشتغال دارند تشکر می‌کنیم و از عملکرد بانک‌های خصوصی در این زمینه ناراضی هستیم زیرا همکاری مورد انتظار را نداشته‌اند و لازم است که در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

وی ادامه داد: این کارگروه در جلسه امروز سه دستور مشخص داشت که یکی از آنها پرداختن به موضوع هفت هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج در سفر هیئت دولت بود که به‌سبب مبارک بودن امر ازدواج و وظیفه‌ای که در قبال فراهم کردن شرایط برای ازدواج جوانان داریم بیشتر مورد توجه بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: خوشبختانه رئیس جمهور و سیستم بانکی کشور این ضرورت را احساس می‌کنند و همه بانک‌ها مکلف شدند که تا پایان سال یک عدد قابل قبولی پرداخت تسهیلات برای ازدواج داشته باشند.

افشون افزود: برای هر زوج 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که درمجموع وام ازدواج دو زوج 20 میلیون تومان می‌شود که رقم به‌نسبت خوبی است که با عنایت به اینکه قرض‌الحسنه است و تشریفات سایر تسهیلات را ندارد و خیلی مختصر و روان انجام می‌شود می‌تواند یک تحول بزرگ در بحث ازدواج و تشکیل خانواده داشت./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین