پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:01 - 1395/10/09

نمایش آثار برگزیده در عراق، سوریه و لبنان

بیشترین شرکت‌کنندگان جایزه «مرگ بر آمریکا» آمریکایی هستند

دبیر هنری سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» گفت: در این مسابقه ۴۲۰۰ اثر از هنرمندان ۳۶ کشور به دبیرخانه رسیده که بعد از ایران، بیشترین کارها مربوط به هنرمندان آمریکای لاتین و سپس اندونزی است.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی در خصوص آثار ارسالی به سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا»، اظهار داشت: در این مسابقه 4 هزار و 200 اثر از هنرمندان 36 کشور دنیا به دبیرخانه رسیده که بعد از ایران بیشترین کارها مربوط به هنرمندان آمریکای لاتین و سپس اندونزی است.

وی ادامه داد: حضور هنرمندان جهان در این رویداد هنری نشان می‌دهد که مردم دنیا منطق «مرگ بر آمریکا» را درک کرده‌اند و می‌دانند که منظور از این شعار سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا علیه مردم دنیا است و آنها هم به این سیاست‌ها اعتراض دارند.

دبیر هنری سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» گفت: یکی از پژوهشگران اذعان داشته که در تاریخ 200 ساله‌ آمریکا، این دولت هر دو سال یک جنگ و مشکل برای مردم دنیا ایجاد کرده است؛ مردم ایران نیز شاهد این جنایت‌های متعددی از کودتای 28 مرداد تا انهدام هواپیمای مسافربری در آبهای خلیج فارس بوده‌اند.

وی یادآور شد: یکی از نکته‌های جالب در محتوای آثار ارسالی به این جایزه، پرداختن هنرمندان به ترامپ بود که یکی از کاریکاتوریست‌های بلژیکی ترامپ را شبیه به هیتلر طراحی کرده است که اثر این هنرمند نیز برگزیده شده است.

شجاعی‌طباطبایی بیان داشت: با توجه به اهمیت آثار جایزه مرگ بر آمریکا، علاوه بر نمایش 130 اثر منتخب در گالری‌های حوزه هنری تهران، این آثار در مراکز حوزه هنری استان‌ها و سپس در کشورهای عراق، سوریه و لبنان به نمایش گذاشته می‌شود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین