پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:45 - 1395/10/11

مهمترین خواسته کارگران در جلسه دستمزد ۹۶ این هفته وزارت کار

در راستای بررسی تعیین مزد سال آینده کارگران، دوشنبه ۱۳ دی جلسه‌ای دیگر در وزارت کار برگزار می‌شود و محور اصلی این جلسه مباحث تخصصی مزد از جمله تعیین مزد با نگاهی به خط فقر است.

به گزارش کارگرآنلاین، در راستای برگزاری جلسات متعدد کمیته‌های تخصصی مزد، دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای دیگر برای بررسی دستمزد 96 کارگران در وزارت کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار می‌شود.

غلامرضا عباسی، از برگزاری کارگروه تخصصی مزد در روز دوشنبه 13 دی ماه در وزارت کار خبر داد و گفت: محور اصلی این جلسه مباحث تخصصی مزد است. یکی از دست‌آوردهای جلسه قبلی کمیته مزد تبیین نظر مراجع مختلف از جمله مرکز آمار، بانک مرکزی و سایر مراجع مرتبط با وزارت بهداشت در مورد سبد معیشت خانوار بوده است.

وی با بیان اینکه مردم کاهش تورم را به‌معنی واقعی لمس نمی‌کنند، افزود: درحال حاضر 812 هزار تومان حقوق تنها برای یک‌سوم ماه کفایت می‌کند و کارگران مابقی ماه را با کسری سپری می‌کنند. در حالی که صاحب نظران حوزه کار بیان می‌کنند که دستمزد باید مطابق خط فقر تعیین شود، مشاهده می‌شود که فاصله دستمزد با خط فقر چشمگیر است، در حالی که خط فقر 3 میلیون تومان است کارگران در خوشبینانه‌ترین حالت 1 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

رئیس کانون انجمن کارگران درگفتگو با تسنیم بیان می‌کند: حداقل حقوق کارگران باید طبق واقعیت‌های اقتصادی جامعه مشخص گردد. در سال گذشته با بررسی‌های انجام شده روی خانوارهای چهارنفره به این تخمین دست یافتند که مخارج معمول برای تأمین معاش 3 میلیون تومان است ولی با توجه به اینکه افزایش یک‌باره حقوق تا این میزان امکان پذیر نخواهد بود، خواستار این هستیم تا حداقل افزایش حقوق سال 96 به‌طوری باشد که به وضعیت اقتصادی موجود نزدیک‌تر شویم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین