پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:56 - 1395/10/12

توزیع خودکارهای هندی در جشنواره کارآفرینان برتر مازندران!

در برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر مازندران به این موضوع چندان توجه نشده بود تا حداقل در یک برنامه که به نام کارآفرینان تدارک دیده شده است،

به گزارش کارگرآنلاین، مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر در استان مازندران ساعت 9 صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو استانداری مازندران برگزار شد.

برای برگزاری این جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر مازندران بنرهایی در سطح شهر نیز نصب شده بود و نشان از اهمیت دادن برای کار و تولید دارد.

از بین بیش از 500 نفری که برای ثبت نام در این جشنواره شرکت کردند صلاحیت 239 واحد تولیدی توسط کانون کارفرمایان استان تأیید شد و در نهایت پس از بررسی اجمالی هشت نفر از تولیدکنندگان به‌عنوان نفرات برتر استان شناسایی و معرفی شدند.

به‌نظر می‎رسید که حساسیت بیشتری در انتخاب نفرات برتر انجام‌شده و تعداد افراد انتخاب‌شده در این جشنواره با ظرافت خاصی معرفی شدند.

مدیران مرتبط با حوزه کار و تولید در این جشنواره حضور داشتند ولی از حضور مدیران صنعت، معدن و تجارت در این جشنواره خبری نبود.

تعیین فرصت برای بیان دغدغه‌های تولیدکنندگان هم از نقاط قوت این برنامه بود که سه نفر از تولیدکنندگان استانی که به‌عنوان کارآفرین برتر هم انتخاب شدند، دغدغه‌های خود در حوزه تولید را مطرح کردند.

یکی از تولیدکنندگان ترجیح داد که در ارتباط با مشکلات تولید کمتر صحبت کند و بیشتر به اقداماتی که در واحد تولیدی‌اش انجام می‌شود، اشاره کرد.

این تولیدکننده به ناچار در بین صحبت‌های خویش به سود بالای بانکی اشاره کرد و گفت: واحد تولیدی‌اش هیچ تسهیلات بانکی دریافت نمی‌کند، به این دلیل که مجموعه مدیران این واحد تولیدی معتقدند که بهره بانکی در نظر گرفته شده دولت برای واحدهای تولیدی نباید بیشتر از 5 درصد باشد.

کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حین صحبت‌هایش با اعلام اینکه واردات می‎تواند مانع از توسعه کارآفرینی شود، خواستار حمایت جدی از تولیدکنندگان داخل کشور شد.

این اظهارات ارزشمند مدیرکل کار مازندران در حالی مطرح شد که خودکارهایی که در بین شرکت‌کنندگان توزیع می‎شد، تولید کشور هند بود.

به‌نظر می‌رسد با وجود دقت نظر در برگزاری مناسب این مراسم به این بخش چندان توجه نشد تا حداقل در یک برنامه که به نام کارآفرینان تدارک دیده شد، در تأمین اقلام برنامه تولیدکننده داخلی مورد حمایت قرار گیرد.

وقتی قرار است بحث حمایت از تولید داخلی مطرح شود، آیا بهتر نیست اول از خودمان شروع کنیم؟/فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین