پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:20 - 1395/10/30

اعترافات جدید عامل کشتار در کلوب شبانه استانبول

یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد که عامل کشتار در کلوب شبانه استانبول در اعترافاتش گفته مجبور شده در آخرین دقیقه به منظور اجتناب از حضور سنگین نیروهای امنیتی هدفش را تغییر دهد و با گرفتن دستور مستقیم از داعش در سوریه این حمله را انجام داده است.

به گزارش کارگرآنلاین، براساس گزارشی که روزنامه حریت ترکیه منتشر کرده عامل حمله مذکور که فردی به نام عبدالقدیر ماشاریپوف نام دارد در ابتدا قرار بوده به منطقه‌ای در نزدیکی میدان تقسیم در مرکز استانبول حمله کند و در اعترافاتش گفته که دستوراتش برای حمله را از عوامل داعش در شهر رقه دریافت کرده است.

او در اعترافاتش گفته است: من در روز آغاز سال نو میلادی به میدان تقسیم رفتم اما تدابیر امنیتی در آنجا سنگین بود بنابراین امکان انجام حمله وجود نداشت.

او ادامه داد: ‌بعد از آن دستور گرفتم تا به دنبال یک هدف جدید در منطقه باشم. من با یک تاکسی در حدود ساعت 10 شب در ساحل گشت‌زنی کردم و بعد از این که دیدم باشگاه شبانه "رینا" برای حمله مناسب است و به نظر نمی‌رسید تدابیر امنیتی چندانی برای آن اندیشیده باشدف هدفم را تغییر دادم.

حریت مشخص نکرده که از چه منبعی اعترافات او را به دست آورده است.

براساس این گزارشات، ماشاریپوف اواخر روز دوشنبه در یک حمله نیروهای پلیس در حومه غربی شهر استانبول بعد از تعقیب و گریز دو هفته‌ای دستگیر شد.

این در حالی است که فرماندار استانبول روز سه‌شنبه گفت: ماشاریپوف به گناهش اعتراف کرده و اثر انگشتش با اثرات ثبت شده در صحنه هم‌خوانی دارد./خبرگزاری دانشجو
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین