پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:08 - 1395/11/06

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور؛

عدم راه اندازی «شبکه ملی اطلاعات» خیانت است

چنانچه مسئولین آگاهانه در راه اندازی «شبکه ملی اطلاعات» کوتاهی کرده اند، به دلیل هدر دادن سرمایه های ایرانی و باز کردن راه نفوذ دشمن بر فکر و اندیشه مردم، باید به دادگاه سپرده و مجازات شوند زیرا این افراد به نوعی خائن هستند.

به گزارش کارگرآنلاین، مسعود بصیری، مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در گفت و گو با خبرنگارستاد خبری چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص لزوم همگرایی بین نیروهای مؤمن و انقلابی در فضای مجازی در جهت سالم‌سازی این فضا، اظهار داشت: مهمترین گامی که باید رسانه های انقلابی در برابر دشمن بر دارند، وحدت، همدلی و همگرایی است. زمانی که نیروهای مؤمن در فضای مجازی با یکدیگر همسو باشند، راهکارهای جدید مقابله با دشمن را پیدا کرده و از سوی دیگر این همسویی و همگرایی موجب افزایش توان یکدیگر خواهند شد. ممکن است استعدادهایی در برخی از رسانه ها وجود داشته باشد و زمانی که این استعدادها در کنار یکدیگر قرار گیرند، موجب تقویت آنها می شود.

وی با بیان اینکه آموزش و انتقال تجربه از مواردی است که در همگرایی در رسانه های انقلابی مهم شمرده می شود، گفت: زمانی که رسانه های انقلابی با یکدیگر همدل و همصدا باشند می توانند از تجربه های یکدیگر بهره مند شوند؛ اما باید توجه داشت، زمانی که بین نیروهای انقلابی همگرایی و همدلی وجود نداشته باشد، از یکدیگر فاصله گرفته و به جای اینکه در مقابله دشمن بایستند، مشغول موازی کاری و حتی به یکدیگر می پردازند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: چنانچه بین نیروها و رسانه ای انقلابی وحدت وجود نداشته باشد به جای اینکه در مسائل مهم و اساسی متمرکز شود، نگاه ها به موضوعات دیگر داخلی اعم از مباحث سیاسی، جناحی و حزبی کشیده می شود و از اولویت های انقلاب و کشور دور می شوند که این موضوع به ضرر همه است و در نهایت توان مقابله با دشمن را کاهش و ضریب نفوذ دشمن را به کشور افزایش می دهد. همچنین عدم همگرایی بین نیروهای مؤمن و انقلابی موجب عدم برنامه ریزی علیه اقدامات دشمن می شود.

بصیری در ادامه به رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به «شبکه ملی اطلاعات» اشاره و تأکید کرد: متأسفانه این روزها دولت مشغول «ماله کشی» روی اعمال و رفتار کسانی است که اموال بیت المال را به غارت بردند و حتی دولت از دید خودش آنها را ذخیره انقلاب می داند. کسانی که «شبکه ملی اطلاعات» را در کشور راه اندازی نکردند، باید پاسخگو باشند.

 مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه مسئولینی که آگاهانه در راه اندازی «شبکه ملی اطلاعات» کوتاهی کرده اند، به دلیل هدر دادن سرمایه های ایرانی و باز کردن راه نفوذ دشمن بر فکر و اندیشه مردم، باید به دادگاه سپرده و مجازات شوند زیرا این افراد به نوعی خائن هستند؛ اما چنانچه اقدامات این افراد ناآگاهانه بوده است، ناتوان و ضعیف هستند زیرا درک صحیحی از وضعیت حساس کنونی کشور ندارند و به این مسئله بسیار مهم واقف نیستند؛ بنابراین این دسته از مسئولین و مدیران باید تغییر کنند و باید مسئولینی در این جایگاه قرار گیرد که دغدغه داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا «شبکه ملی اطلاعات» دارند، گفت: مسئولین فناوری اطلاعات در این کشورها برای مردمشان احترام قائل بوده و در مقابل سیل اطلاعات مسمومی که با ابزارهای رسانه ای علیه مردمش استفاده می شود، دغدغه داشته و در مقابل آن سدی قرار می دهند که باید گفت متاسفانه این نگاه در برخی از مسئولین کشورمان وجود ندارد.

بصیری در خاتمه به تبعات عدم راه اندازی «شبکه ملی اطلاعات» از نظر اقتصادی اشاره و متذکر شد: در بعد اقتصادی نیز، عدم راه اندازی «شبکه ملی اطلاعات» در کشورمان، ظلم به تولید کنندگان است. کسانی که کار اقتصادی و تجاری می کنند، مجبور هستند که اینترنت مورد نیاز خودشان را با قیمت بالا متأثر از قیمت اینترنت جهانی خریداری کنند و چنانچه «شبکه ملی اطلاعات» راه اندازی شده بود، قیمت اینترنت کاهش و سرعت اینترنت افزایش می یافت و همچنین در این فضا فروش تولیدات داخلی آسان می شد و در نهایت به اقتصاد کشور کمک شایانی می شد.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین