پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:54 - 1395/11/11

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران :

مسئولان دولتی به نفع ترک‌ها و به ضرر تولید ایرانی عمل کردند

بعد از کره، ترکیه بیشترین سهم از بازار لوازم خانگی داخلی را در دست دارد، تبلیغات برای آنها کم بود تعرفه‌ها را هم به نفع آنها کاهش دادند!

به گزارش کارگرآنلاین، غزنوی گفت: با کاهش تعرفه بدون شک ترکیه ای ها سهم بیشتری از بازار را نصیب خود خواهند کرد.

حمیدرضا غزنوی، دبیر مجمع کارآفرینان  در رابطه با بحث کاهش تعرفه ترجیحی گفت: در تعرفه ترجیحی ترکیه از ابتدا هم همه چیز به نفع ترکیه بوده است و به ضرر ایران.

وی ادامه داد: افرادی که نشستند و محصولاتی را که قرار است ترجیحی به ترکیه رفته و یا از ترکیه به ایران بیاید تعیین و انتخاب کردند بر ضد تولید داخلی عمل کردند بنابراین به نظر می رسد این اشخاص درک درستی از این موضوع ندارند.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی تأکید کرد: قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه بارها و بارها در دولت های قبل مانده بود و حالا امضا شد و کسانی که این کالاها را تدوین کردند نمی دانم به چه دلیل تا این حد به نفع ترکیه و به ضرر تولیدکننده داخلی اقدام کردند.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون سهم بزرگی از بازار لوازم خانگی در دست کره ای هاست به «نسیم آنلاین» خاطرنشان کرد: بعد از کره بیشترین سهم از بازار ایران در دست ترکیه است و با این قرارداد و کاهش تعرفه بدون شک آن ها سهم بزرگتری را نصیب خود خواهند کرد. همین الان نیز تبلیغ برندهای ترکیه ای فراوان است وای به حال بازارِ بعد از این کاهش.

غزنوی بیان داشت: در جلسه ای که دو سال پیش در حضور وزیر صنعت و معدن و در مجلس برگزار شد بنا بر این شد که هر سه ماه یک بار این بحث تعرفه بازنگری شود در این بازنگری ها تا حدی برخی مسائل تصحیح شد اما در دفعه اخیر کاهش تعرفه مطرح شد.

وی اضافه کرد: البته در قرارداد آن که سه سال پیش نوشته شد ذکر شده که تعرفه باید سال به سال کاهش یابد منتهی باید سیاست گذاران ما این را مد نظر قرار می دادند که کاهش تعرفه را برای کالاهایی قرار ندهند که در ایران تولید می شود و با این کار تولیدکننده داخلی را نابود کنند.

دبیر مجمع کارآفرینان گفت: بهتر بود تعرفه کالاهایی را که ما در آن ها مزیت داریم بالا ببرند اما این کار را نکردند و در حقیقت تنها بخشی از قرارداد را عمل کردند که به ضرر کشور است اما از آن طرف ترکیه ای ها طوری عمل کردند که در چیزهایی که مزیت ندارند کالا را راحت تر وارد نمایند. آن ها کاری به نفع کشورشان کردند و ما به ضرر کشورمان./نسیم آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین