پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:44 - 1395/11/12

تغییر لوگوی گوگل در اعتراض به قوانین مهاجرتی ترامپ

سایت جستجوگر گوگل که به عنوان یکی از قوی ترین جستجوگرهای فضای مجازی شناخته شده است در حرکتی اعتراض امیز به قوانین مهاجرتی ترامپ لوگوی خود را تغییر داد .

به گزارش کارگرآنلاین، ، امروز گوگل دودل تصویری از " فردکورماتسو" فعال حقوق مدنی و بازمانده اردوگاه جنگ جهانی دوم در ایالات متحده را در سر فصل لوگوی خود قرار داد.
" کورماتسو" یک مبارز سیاسی و حقوق مدنی اهل امریکا بود که به بازداشت ژاپنی ها در امریکا در طول جنگ جهانی دوم اعتراض کرد .
او از پدر و مادر مهاجر ژاپنی در اوکلند کالیفرنیا متولد شد . او سعی کرد در گارد ملی و گارد ساحلی ایالات متحده نام نویسی کند اما به علت قومیت خود درخواستش رد شد.
در سال 1942 میلادی رئیس جمهور امریکا " فرانگلین روزولت " بیش از 115 هزار نفر از اتباع ژآپنی را زندانی کرد .او بازداشت دسته‌جمعی ژاپنی‌ها در آمریکا به جای رفتن به اردوگاه خود را مخفی کرد و در سال ۱۹۴۲ دستگیر شد و در نتیجه، او و خانواده اش به جنگ مرکزی یوتا تا پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ فرستاده شد.
وی در سال ۱۹۹۸ از بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا جایزه نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری که عالی‌ترین جایزه غیرنظامی کشور است را دریافت کرد.
چند دهه بعد در سال 1976 میلادی "جرالد فورد" از ژآپنی های مقیم امریکا به خاطر چنین رفتاری عذرخواهی کرد .
5 سال بعد  "رونالد ریگان" رئیس جمهور امریکا علت این رفتار را تبعیض نزادی بیمارگونه در زمان جنگ و فقدان رهبری سیاسی صحیح خواند .
اکنون با فرمان ورود مسلمانان و مهارجان 7 کشور به امریکا و اعتراضات مردمی گوگل نیز با مردم همراهی کرده و تصویر نمادین این فعال مدنی را در لوگوی خود به معنی اعتراض قرار داده است./ایران آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین