پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:30 - 1395/11/21

بورس متقاعد شده معاملات سهام پدیده طبق ضوابط آنهاست

تنها راه حل مشکلات پدیده شاندیز

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز گفت: تنها راه حل مشکلات پدیده را همواره پیگیری در چارچوب قانون دانست.

به گزارش کارگرآنلاین، دکتر محسن شوشتری امروز ١٩ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت پدیده به صورت فردی اداره می شده در گذشته در رابطه با فروش سهام روزانه در شرکت قیمت مشخص و اعلام می شد که این اقدامات کاملا مغایر نظر بورس بوده است.

وی ادامه داد: اما زمانی که هیات مدیره جدید برای حل مشکلات ورود کرد اعلام کردیم با هر آنچه بورس موافق نباشد مخالفیم و بدنبال مکانیزم خرید و فروش سهام تحت نظارت بورس بودیم اما در ابتدا که به دنبال حل مشکلات پدیده و بورس بودیم مسئولان بورس با همان دید گذشته به موضوع نگاه می کردند که طی این مدت توانستیم نگاه آن ها را تغییر دادیم.

شوشتری با بیان اینکه ما همواره به دنبال این بوده ایم تا حل مشکلات پدیده در چارچوب های قانونی انجام شود، تصریح کرد: جلسات عدیده ای با مسئولان بورسی گذاشتیم و طی این جلسات حرف اصلی مسئولان بورس این بود که چنانچه بورس قرار است ضمانت خرید و فروش سهام پدیده را انجام دهد؟ لذا ما می بایستی ضوابط مورد نیاز بورس را فراهم می کردیم.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز در خصوص ضوابط مورد نظر بورس برای پروژه به حسابرسی های شفاف، اسناد مالکیت، ساخت و ساز بر اساس ضوابط شهرداری اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا زمانی که آقای دین پرست حل مشکلات پدیده را بر عهده گرفتند از ما خواستند مشکلات را به صورت موردی در نامه های جداگانه مطرح کنیم و در نتیجه ١١ نامه تهیه و مشکلات که شامل اختلافات با جهاد کشاورزی، شهرداری، تامین اجتماعی، مالیات، کنسرسیوم بانکی، بدهی های بانکی و ... بود لیست شد و اقای دین پرست این مشکلات را در دستور کار قرار دادند که تاکنون بسیاری ازین موارد تعیین تکلیف شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بورس متقاعد شده است که نقل و انتقال پدیده با رعایت ضوابط صورت گیرد و در این راستا با کمک اقایان دین پرست و شاپورمحمدی کمیته سه نفره ای انتخاب شده که پس از جلسات متعدد در خصوص اتاق مبادلات سهام به جمع بندی تقریبا نهایی رسیده است.

شوشتری اظهار کرد: تحلیل من این است که اگر ما اتاق مبادلات سهام را در زمانی که فعالیت ها و ساخت و ساز پروژه آغاز شده راه اندازی می کردیم بنفع سهامداران خواهد بود. لذا تلاش کردیم اتاق وقتی راه بیفتند که پروژه راه افتاده باشد. در شرایط کنونی که این امر کامل محقق نشده است نیز هم راستا با گشایش اتاق مبادلات مسائل کنسرسیوم، سرمایه گداز و ... انجام می شود.

وی با بیان اینکه شروع ساخت و ساز در پدیده نیازمند سرمایه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اخذ سرمایه از سهامداران ممکن نیست لذا به سراغ کنسرسیوم بانکی رفتیم . در حال حاضر کنسرسیوم شکل گرفته و توجیهات فنی، اقتصادی و مالی پروژه و مستندات حل اختلاف با ارگان ها را را خواستند که ارائه دادیم. روز گذشته نیز بانک های حاضر در کنسرسیوم با عاملیت بانک صادرات جلسه داشتند.

شوشتری در خصوص حل مشکلات جهاد کشاورزی نیز افزود: با توجه به اینکه مسئله تغییر کاربری اراضی در برنامه خبری ٢٠:٣٠ اعلام شد به صدا و سیما نامه نوشتیم که با توجه به اینکه در وهله اول بحث عدم مجوز تغییر کاربری اراضی شرکت پدیده شاندیز توسط صدا و سیما اعلام شد توقع داشتیم منع صدور تعقیب نیز قانونا توسط صدا و سیما اعلام شود که بنده نامه ای در این خصوص به ریاست صدا و سیما نوشتم.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین