پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:49 - 1395/11/27

ضرب و شتم و فحاشی به تکنسین اورژانس!

همین که تکنیسین های اورژانس از آمبولانس پیاده شدند مورد فحاشی و ضرب و شتم عده ای قرار میگیرند که با مداخله اهالی محل حادثه از ادامه ضرب و شتم جلوگیری می شود.

به گزارش کارگرآنلاین، سجاد احمدی کارشناس فوریتهای پزشکی شهرستان ممسنی در گفتگو با پایگاه خبری دیارممسنی در خصوص این حادثه گفت : عصر روز شنبه مورخه  ۹۵/۱۱/۲۳ تصادف دو دستگاه خودروی پراید در انتهای بلوار اسکان عشایر به سمت جاده بوان رخ داد که به محض اعلام تصادف به مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان ممسنی، تکنیسین های اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند و علی رغم مسافت طولانی از پایگاه اورژانس ۱۱۵ تا محل حادثه، آمبولانس طی مدت زمان هشت دقیقه بر بالین مصدومین رسیدند.

همین که تکنیسین های اورژانس از آمبولانس پیاده شدند مورد فحاشی و ضرب و شتم عده ای قرار میگیرند که با مداخله اهالی محل حادثه از ادامه ضرب و شتم جلوگیری می شود.

حال باید پرسید مگر پرسنل امدادی جز به قصد کمک و خدمات درمانی قصد دیگری دارند؟ چگونه میتوان این رفتار را توجیح کرد و آیا میشود این رفتار دور از انسانیت را به مردم شریف ممسنی نسبت داد؟ اورژانس ۱۱۵ شهرستان تنها دارای یک پایگاه در سطح شهر می‌باشد که کلیه حوادث و موارد اورژانسی را پشتیبانی میکند، و این امر باعث میشود در مواقعی امدادرسانی با کندی مواجه شود.

ولی مطمئن باشید که تاخیر در رسیدن به بالین بیمار به هیچ عنوان متوجه پرسنل نیست چرا که ساختار عملیاتی اورژانس در کل کشور به گونه ای است که از زمان اعلام تا حرکت امبولانس به سمت محل حادثه بیشتر از ۹۰ ثانیه نخواهد بود و بقیه زمان تا رسیدن مربوط به مسافت و وضعیت ترافیک می باشد. از این قبیل برخوردها با نیروهای امدادی در سطح شهرستان ممسنی با مردمی فهیم و بافرهنگ کمتر رخ میدهد اما حتی یک مورد ان هم زیاد است.

در حوادث ترافیکی حاظران در صحنه باید کمال همکاری را با پرسنل اورژانس ۱۱۵ داشته باشند چرا که هر دقیقه تاخیر در شروع اقدامات درمانی اورژانسی و انتقال به بیمارستان ممکن است حیات بیمار را به خطر بیندازد و این قبیل اقدامات و رفتارهای نکوهیده فقط باعث تاخیر در اغاز اقدامات درمانی و گذشتن گلدن تایم موثر برای درمان بیمار خواهد شد./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین