پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:03 - 1395/12/01

حقوق فعلی تامین کننده حداقل های زندگی نیست

دستمزد کارگران برای سال ٩٦ باید دو برابر شود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: دستمزد کارگران درسال آینده باید به میزان ۱.۵ تا ۲ برابر رقم فعلی افزایش پیدا کند.

به گزارش کارگرآنلاین، طیبه سیاوشی شاه عنایتی درگفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه دستمزد کارگران ایرانی به هیچ عنوان جوابگوی هزینه های یک زندگی حداقلی نیست، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی تاکنون تلاش های زیادی صورت گرفته تا دستمزد کارگران درحد قابل قبولی افزایش پیدا کند، اما متاسفانه عملکرد مسئولان دراین خصوص قابل قبول نیست؛ بنابراین طبق تاکیدات فعالان حوزه کارگری میزان دستمزد کارگران باید به میزان کافی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو  پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: اگر شرایط برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران وجود ندارد، دولت باید تدابیر ویژه حمایتی برای رفع مشکلات کارگران اتخاذ کند؛ زیرا درهمه نقاط دنیا مرسوم است که درکنار حقوق ومزایا با اختصاص بسته های حمایتی از کارگران حمایت می شود؛ در همین رابطه اختصاص بیمه برای همه کارگران یک نوع تدبیر حمایتی است که به آن توجه شود.

وی با تاکید بردرنظرگرفتن تدابیرحمایتی بیشتر برای بهبود وضعیت زندگی کارگران، تصریح کرد: همچنین می توان در زمینه آموزش فرزندان کارگران تسهیلات ویژه تر به خانواده این قشر از جامعه اختصاص داد، بنابراین توجه به موارد این چنینی می تواند درصد بسیاری از مشکلات معیشتی طبقه فعال کارگران را حل کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه کارگران وظیفه پیشبرد مسائل اقتصادی در کشور را بر عهده دارند، گفت: متاسفانه کارگران درجامعه برای زندگی روزمره از حداقل های معیشتی برخوردار هستند که می توان با اختصاص تدابیر حمایتی تا حدودی به رفع مشکلات آنها کمک کرد، ضمن اینکه توصیه می شود که مسئولان به این موضوع به طور ویژه توجه کنند.

سیاوشی با اشاره به اینکه  حقوق حداقلی کارگران باید به 2 میلیون تومان افزایش پیدا کند، افزود: امیدواریم اگر این رقم محقق نمی شود، پس دستمزد حداقل به میزان 1.5 تا 2 برابر افزایش پیدا کند، البته درجلسه چندی پیش خانه کارگر درخصوص افزایش حداقلی میزان دستمزد کارگران در سال آینده تلاش های بسیاری صورت گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بردر نظرگرفتن تدابیر حمایتی برای کمک به کارگران، تصریح کرد: استدلال دولت این است که با افزایش دستمزد کارگران تورم درجامعه گسترش پیدا می کند، بنابراین باید تدابیر حمایتی را برای کارگران درنظرگرفت، هرچند که این موضوع درکشورما خیلی متداول نیست؛ اما دراکثر کشورهای دنیا تدابیر حمایتی برای کارگران مد نظر قرار دارد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین