پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:10 - 1399/12/14

بیماری شما ریشه عصبی دارد یعنی چه؟

بسیاری از بیماران از نوع اصلی بیماری خود بی خبر هستند و به علت مصرف دارو‌های مختلف دچار بیماری روحی و روانی شده اند در حالی که جنس بیماری اصلی آن‌ها از جنس عصبی است.

به گزارش کارگر آنلاین، شاید بار‌ها و بار‌ها پیش آمده که برای درمان دردی به پزشک مراجعه کرده باشید و شنیده باشید که پزشک می‌گوید، مشکل خاصی ندارید و ریشه درد شما عصبی است؛ اما آیا ریشه همه درد‌ها عصبی است؟
بسیاری از افراد در طول زندگی خود از درد‌های عضلانی شدیدی رنج می‌برند در حالیکه در اسکن و ام آر آی، آن‌ها نشانه‌ای از بیماری یافت نمی‌شود، این افراد تحت درمان‌های مختلف دارویی اعم از مصرف مسکن‌های قوی تا تزریق کورتون قرار گرفته، اما درد در جای خود باقی است و نشانه‌ای از بیرون از جسم آن‌ها وجود ندارد به همین دلیل اثبات وجود دردی که متحمل می‌شوند، به راحتی امکان پذیر نیست.

این بیماری تا جایی پیش می‌رود که زندگی این دسته از افراد را تحت الشعاع قرار داده و آن‌ها از انجام کوچک‌ترین فعالیت روزانه محروم می‌شوند. آنچه این دسته از بیماران را آزار می‌دهد عدم درک از اطرافیان خانواده آن‌ها است، زیرا همان طور که گفته شد این بیماری هیچ گونه نشانه بیرونی ندارد و ریشه آن کاملا عصبی است. تشخیص و درمان به موقع آن کمک بسیاری به این دسته از بیماران کرده چرا که از پیشرفت بیماری و تحمل بیش از اندازه این درد جلوگیری می‌کند.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین