پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:28 - 1396/01/19

ماجرای هدیه‌های باز نشده «صفدرحسینی» به نمایندگان + جزئیات

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پس‌فرستادن هدیه‌های صندوق توسعه ملی به نمایندگان در مجلس نهم خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه طرح برخی مسائل در صحن علنی پارلمان درباره مبارزه با فساد اقتصادی از سوی نمایندگان مناسب نیست، گفت: همواره نمایندگان در مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشگام بوده‌اند.

وی با اعلام اینکه در مجلس نهم و دهم نمایندگان پیشگام‌تر از همیشه با فساد اقتصادی برخورد داشته‌اند، ادامه داد: در مجلس نهم برخی از نمایندگان برای جلسه‌ای به صندوق توسعه ملی رفته بودند که در آن زمان صفدر حسینی ریاست این صندوق را به‌عهده داشت؛ پس از آن جلسه مسئولان این صندوق به‌تعداد نمایندگانی که در آن جلسه حضور داشتند، به‌عنوان هدیه «لپ‌تاپ» داده بودند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: پس از دادن این لپ‌تاپ‌ها به نمایندگان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بازگرداندن این هدیه‌ها به صندوق توسعه ملی شد.

امیرآبادی اظهار داشت: پس از نامه توکلی به رئیس مجلس، لپ‌تاپ‌ها به‌دستور هیئت رئیسه پارلمان به صندوق توسعه ملی بازگردانده شد.

 صفدر حسینی در فاصله سالهای 1392 تا 1395 ریاست صندوق توسعه ملی را عهده‌دار شد که بعد از سه سال حضور در این جایگاه به‌دلیل  افشا و انتشار فیشهای حقوقی نجومی وی ناگزیر به ترک این سمت شد. او در ریاست صندوق توسعه ملی طبق اسناد و مدارک از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرد.

این مدیر نجومی‌بگیر دولت روحانی، در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفت؛ مزایای عجیبی در فیش حقوقی وی شامل حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی به‌همراه راننده دارند)، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیش‌های حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماه‌های سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتی‌های عید نوروز است)، بهره‌وری سه‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش و کمک‌هزینه تحصیلی وجود داشت.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین