پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:58 - 1396/02/02

اعترافات هولناک مردی که تاکنون 7 زن را مثله کرده و اجسادشان را در جنگلهای گیلان رها کرده است

17 اردیبهشت سال گذشته، زمانی که بخش‌هایی از جسد یک زن میانسال داخل رودخانه شهرستان «سیاهکل» پیداشد، هرگز تصور نمی‌شد که این زن میانسال یکی از قربانیان قاتل سریالی زنان باشد.

به گزارش کارگرآنلاین، پس ازتحقیقات مقدماتی، بقایای جسد برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل و پس از بررسی پرونده‌های زنان گمشده، مشخصات یکی از آنها با مشخصات قربانی تطبیق داده شد.تا اینکه سر انجام پس ازانجام آزمایش دی ان ای، کارآگاهان جنایی استان گیلان موفق به شناسایی هویت زن میانسال شدند.

تحقیقات ویژه تخصصی برای شناسایی و دستگیری عامل جنایت ادامه داشت تا اینکه جنایت‌های مشابه دیگری به پلیس اعلام شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان دراین باره گفت: «آذر سال گذشته جسد دوزن دیگر در استان گیلان کشف شد. همچنین جسد زن میانسالی نیز در استان قزوین پیدا شد که بررسی‌های صورت گرفته نشان داد آخرین قربانی ساکن استان گیلان بوده اما قاتل، جسد را آنجا رها کرده است.»سرهنگ فلاح کریمی ادامه داد: در این 4 پرونده، جسد دو نفر از قربانیان مثله شده بود. باتوجه به نحوه قتل‌ها و گروه سنی زنان که حدود 45 تا 55 ساله بود، احتمال سریالی بودن قتل‌ها مطرح شد. از آنجا که طلاهای قربانیان به سرقت رفته بود انگیزه قتل‌های سریالی سرقت طلا درنظرگرفته شد.پس ازتحقیقاتی که توسط تیم جنایی صورت گرفت پی بردیم، قاتل مرد جوانی حدود 30 تا 40 ساله، دارای پراید خاکستری و راننده مسافرکش در مسیر شهرستان رشت و امامزاده هاشم است که در محله «گل سرک» تردد دارد. باتوجه به اینکه دراین محله افراد بومی و غیر بومی زیادی حضور دارند، تمامی خانه‌ها یک به یک شناسایی شد. درنهایت عامل قتل‌ها روز 20 فروردین امسال شناسایی و با دستور بازپرس «رشید ذره کارگر» از شعبه 4 بازپرسی دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان ادامه داد: متهم متولد سال 1356 است که سال‌ها قبل از همسر اولش جدا شده و مدتی با زن دیگری ازدواج کرده  و اعتیاد به مواد مخدر دارد. متهم سابقه سرقت خودرو و همسر دومش سابقه سرقت گوشی تلفن همراه داشتند.  همچنین این که حاصل دومین ازدواجش، فرزند چهار ساله‌ای است. در تحقیقات مشخص شد که همسر متهم، با اوهمدست بوده، به این صورت که در بعضی از پرونده‌ها، زمانی که زنان میانسال سوار خودروی متهم می‌شدند، او نیز شوهرش راهمراهی می‌کرد تا جلب اعتماد کند.
سرهنگ فلاح کریمی گفت: باتوجه به اینکه احتمال جنایت‌های دیگری از سوی متهم دستگیر شده می‌رفت، سوابق زنان گمشده طی چند سال گذشته بررسی شد. متهم میانسال مدعی بود که اگر تصاویر افراد ناپدید شده را نشانم دهید می‌توانم بگویم که آنها قربانیان من بوده‌اند یا خیر.بدین ترتیب این مرد با دیدن تصاویر زنان ناپدید شده، به سه قتل دیگر نیز اعتراف کرد.

او در اعتراف‌هایش گفت که سال 87 به‌عنوان مسافر، زن میانسالی را در شهر «خمام» سوار بر خودرواش کرده و به بهانه ازدواج، او را به خانه‌اش برده است . بعد این زن میانسال را به خاطر 11 النگویی که همراهش بود به قتل رسانده و جسدش را در خانه دفن کرده است. همچنین او به دو قتل دیگر در فروردین و خرداد 88 نیز اعتراف کرد. اظهارات متهم با مستندات موجود در اداره آگاهی مطابقت دارد و تعداد قتل‌های سریالی متهم با انگیزه سرقت طلاها تاکنون به 7 فقره رسیده است. از آنجا که احتمال می‌رود قاتل سریالی در استان‌های همجوار مانند اردبیل، قزوین و... جنایات دیگری مرتکب شده باشد، تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. متهم تاکنون به بازسازی دو صحنه از جنایت‌هایش پرداخته که یکی از آنها مربوط به نخستین جنایت بوده است.

طبق تحقیقات صورت گرفته ، مشخص شد که متهم بیشتر اجساد را در جنگل های سراوان این استان رها کرده است. همچنین او اگر در اولین قرارش نمی توانست شماره تماسی از قربانیان بدست آورد، روزهای دیگر در کمین آنها نشسته و به محض دیدن قربانیان با آنها ارتباط بـــــرقرار می کرد. او نخستین جسد را در خانه پدری اش دفن کرد و شاهدان ماجرا مدعی بودند که آخرین بار قربانیان را سوار بر خودروی پرایدی دیده اند که زن و مردی سرنشینان آن بودند.
یک منبع آگاه همچنین اعلام کرد متهم این پرونده که سال ها قبل در بندرعباس آشپز  بوده، در اعترافاتی هولناک مدعی شده مثله کردن اجساد را با تــــــــوجه به تجربه سال ها کار آشپزی انجام داده است. این قاتل مخوف علاوه بر مثله کردن اجساد، بقایای تعدادی از زنان را نیز سوزانده است. قاتل سریالی گیلان به بهانه یافتن کار برای زنان تنها با آنها رابطه دوستی برقرار کرده و  پس از یک ضیافت شام با قربانیان جنایت هایش را کلید می زد.
ایران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین