پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:06 - 1396/02/03

توهین وقیحانه نشریه تایم در رابطه با سردار سلیمانی

صفحه اینستاگرام منتسب به سردار سلیمانی با انتشار متنی از مجله تایم درمورد وی به روز رسانی شد.

به گزارش کارگرآنلاین،  سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مدت هاست که به عنوان یک شخصیت با نفوذ در منطقه "غرب آسیا" شناخته می شود.
 
به تازگی مجله "تایم" که یک هفته نامه آمریکایی است در تازه ترین شماره خود با مقایسه سردار سلیمانی با سازمانها و نهادهای نفاق انگیز دروغ گو و آدم کش و کودک کش مطلب وقیحانه ای را در رابطه با وی به چاپ رساند.
 
صفحه منتسب به سردار سلیمانی در اینستاگرام در جدیدترین پست خود این مطلب کذب را منتشر کرد.
 
این صفحه نوشت:
"در بخشی از شماره جدید مجله تایم آمده است:
برای شیعیان خاورمیانه، او جیمز باند، اروین رومل [روباه صحرا]و لیدی گاگاست که با هم ترکیب شده اند. برای غرب، او فرمانده نیروی قدس سپاه ایران است که مسئول صدور انقلاب اسلامی، حامی تروریست ها، تضعیف کننده دولتهای طرفدار غرب و بانی جنگهای خارجی ایران است. رزمنده جنگ ایران و عراق، که به حاج قاسم معروف است، در اواخر دهه ۱۹۹۰ فرماندهی نیروی قدس را به دست گرفت. این نیرو تامین کننده اصلی مالی حزب الله، حماس و سایر تروریستهایی است که برای اسرائیل طاعون هستند.
 
وقتی رژیم اسد در سال ۲۰۱۲ در معرض شکست بود، این سلیمانی بود که شبه نظامیان شیعه لبنان، عراق و افغانستان و بعد هم روس‌ها را در سال ۲۰۱۵ به سوریه آورد. وقتی داعش شمال عراق را اشغال کرد، این سلیمانی بود که شبه نظامیان شیعه را مسلح کرد و دفاع از بغداد را سازماندهی کرد؛ جایی که نیابتی‌های او کمین‌های مکرری برای سربازان آمریکایی گذاشته بودند. سلیمانی علاوه بر این استاد تبلیغات نیز هست و عکس سلفی از صحنه نبرد در سراسر منطقه منتشر می‌کند تا همه را متقاعد کند که او استاد عرصه شطرنج خاورمیانه است.
 
نویسنده: کنت پولاک، تحلیلگر سابق سیا و کارشناس سیاسی خاورمیانه
نوشته کناره: «او نوبت خودش را خیلی خوب بازی کرده» این تعبیری است که ژنرال بازنشسته ارتش دیوید پترائوس درباره سلیمانی می‌گوید و ادامه می‌دهد «اما این بازی طولانی است."


 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین