پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11021:58 - 1399/12/17

جزئیات تصویب رتبه بندی معلمان سال ۱۴۰۰

رتبه بندی معلمان سال ۱۴۰۰ امروز توسط هیأت وزیران به تصویب رسید و تکلیف نهایی لایحه رتبه بندی فرهنگیان مشخص شد.

پس از فراز و نشیب های بسیار در نهایت جدیدترین اخبار رتبه بندی معلمان امروز اعلام شد و تصویب رتبه بندی معلمان سال 1400 خبر خوش امروز وزیر آموزش و پرورش بود و رتبه بندی معلمان سال 1400 امروز توسط هیأت وزیران به تصویب رسید و تکلیف نهایی لایحه رتبه بندی فرهنگیان مشخص شد.

 

گفته می شود پس از تصویب رتبه بندی فرهنگیان توسط دولت نظام مجزایی برای رتبه بندی معلمان در سال 1400 در نظر گرفته است.  مجلس شورای اسلامی در انتظار تصویب رتبه بندی معلمان توسط دولت بود و از بد قولی دولت در ایباره گلایه کرد. مجلس اعلام کرد پس از تصویب لایحه رتبه بندی فرهنگیان توسط دولت و ارائه به مجلس، سریعا رسیدگی خواهد شد.

 

نمایندگان مجلس روز گذشته با بند (و) تبصره (۲) لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ موافقت کردند که بخشی از این لایحه در مورد رتبه بندی معلمان، پرداخت مطالبات معلمان مامور به مدارس خارج از کشور و اعمال مدارک تحصیلی معلمان است. با موافقت این طرح دولت مکلف به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان در سال 1400 و سازمان برنامه و بودجه مکلف به ارائه گزارش عملکرد به مجلس شد.

 

رتبه بندی معلمان یکی از اصلی ترین مطالبات معلمان است که تاکنون اجرایی نشده است و با تصویب این طرح توسط دولت و مجلس در سال جدید برای فرهنگیان قابل اجرا می باشد.

 

قوانین بالادستی متعددی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان وجود داشت؛ در سال 1392 در اجرای سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، راهبردهای نقشه جامع علمی کشور مبنی بر بالا بردن توان مدیریت منابع انسانی و ارتقای صلاحیت علمی و حرفه‌ای و اعتلای منزلت اجتماعی و رفع مشکلات مادی معیشتی معلمان و نیز در اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر استقرار نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تعیین ملاک‌های ارزیابی و ارتقای مرتبه(نظام رتبه‌بندی) علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه ارتقای شغلی در آنان، براساس نظام معیار اسلامی و «استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی»، نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان پیشنهاد شد.

منبع: راهبرد معاصر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین