پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:47 - 1396/02/19

کسی برای ریاست جمهوری انتخاب شود که اهلش باشد

آقای روحانی! به عشق آمریکا فرصت‌سوزی کردید

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اهلیت داوطلبان ریاست جمهوری خطاب به روحانی تصریح کرد آقای روحانی! شما نمی‌توانید از گذشته خود دفاع کنید چراکه به عشق آن که آمریکا به روی شما بخندد فرصت‌سوزی کرد.

به گزارش کارگرانلاین، سید مصطفی آقامیرسلیم پیش از ظهر امروز در سلسله جلسات میز انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان اظهار کرد: صمیمانه‌ترین دیدارهای من در روزهای اخیر دیدار با دانشجویان بوده است.

وی افزود: به کارگیری امکانات برای دستیابی به اهداف به 3 دسته تقسیم‌بندی می‌شود، دسته اول نیروی انسانی است که سرمایه اصلی کشور را تشکیل می‌دهد؛ بیکار ماندن سرمایه انسانی خسارت بارتر از دیگر مشکلات در کشور است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشورهای پیشرفته ارزش سرمایه انسانی بیش از 60 درصد دارای اهمیت است؛ نرم‌افزار، سخت‌افزار و منابع طبیعی نیز در اولویت‌های بعدی قرار دارد؛ پیشرفت این کشور میسر نخواهد شد مگر به دست دانشجویان تحصیل‌کرده فداکار و پاکدست و غیر از این راهی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم، بی‌دقتی و یا هر صفت دیگر که دولت در برابر سند 2030 سر تسلیم فرود آورده است.

میرسلیم خاطرنشان کرد: سند نقشه جامع علمی کشور یکی از افتخارآمیزترین اسناد کشور است که متاسفانه اجرا نشده و دولت به جای اجرای آن به دنبال سند 2030 رفته است.

وی ادامه داد: مبنای راهبردی تدوین سند 2030 یونسکو عرفی‌گرایی و سکولاریسم و اومانیسم است، اینجاست که مسأله باید با جمیع حواشی مطرح شود؛ چطور آن اسنادی که در جمهوری اسلامی با در نظر گرفتن ارزش‌های انقلاب اسلامی باید راکد بماند ولی سندی که راهبرد اصلی آن غیرمعنویات است بدون مراحل تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود و این جای تعجب است.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری یادآور شد: دو روز گذشته که مقام معظم رهبری در رابطه با سند 2030 هشدار دادند دولت یازدهم از خواب بیدار شد و دیگر دیر است چراکه فرصت‌ها را از دست داده و سندهای علمی بومی کشور را اجرا نکردند.

وی عنوان داشت: عده‌ای می‌گویند چرا اعضای هیأت دولت و کابینه آینده خود را اعلام نمی‌کنید؟ باید به آن‌ها گفت مگر فامیل‌بازی است؟ مگر باید دوستان و رفقای خود را بر سر کار بیاورم؟

میرسلیم تأکید کرد: با تکیه بر نیروی انسانی و منابع غنی کشور می‌توانیم بگوییم ما هم در دنیا حرفی برای گفتن داریم؛ انتقاد می‌شود که چرا در همه دولت‌ها حضور داشتید و با آنان همکاری کردید؟ دلیل آن این بود که بتوانم تجارب خود را زیاد کنم و به کشورم خدمت کنم و دلیل بر آن نبود که هم‌راستای حزب و گرایشات سیاسی آن‌ها باشم.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دولت دستاورد دندان‌گیری نداشته است چراکه کار عملیاتی صورت نگرفته است و تنها روی کاغذ کار شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: دولت باید بگوید چه کرده تا مانع رشد بیکاری شود، بیکاری سال به سال افزایش یافته و این آمار با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به کارگیری نیروی انسانی مغایرت دارد؛ نیروی جوان کشور در حال از بین رفتن است، دولت نباید با اولویت‌دهی صرف به کاهش تورم نسبت به اشتغال بی‌توجه می‌شد و این یک تشخیص علمی است.

وی تأکید کرد: مردم کاملاً احساس می‌کنند که مشکلات معیشتی کاهش پیدا نکرده است؛ تورم کاهش یافته اما به چه قیمتی؟ به قیمت کاهش سرمایه‌گذاری و افزایش بیکاری، وزارت‌خانه‌ها دارد اداره می‌شود نه وزارت؛ دولت در حال حاضر در حال اداره کردن خودش است نه کشور، البته دستاوردهایی هم حاصل شده ولی یک سوم سفرهای رئیس جمهور در شروع موسم تبلیغات ریاست جمهوری تا کنون انجام شده است.

میرسلیم ابراز داشت: دولت چه عجله‌ای برای افتتاح توام با تظاهر دارد، همه چیز را که نباید برای کسب رأی ابزار قرار داد؛ موقعی باید طرحی رونمایی و افتتاح شود که فعالیتش آغاز شود، این کار دولت بی‌احترامی به مردم است.

وی متذکر شد: یادتان می‌آید جمعه پیش معاون اول گفت ما به فروش بالای نفت خام افتخار می‌کنیم، آیا این برای فرمانده کارگروه اقتصاد مقاومتی افتخار است، نفت و گاز در حقیقت ماده اولیه کالاهای میانی و بادوام است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اجرای سیاست در شعار یک بحث است و در عمل هم یک بحث است، دولت سر ما را که نمی‌تواند کلاه بگذارد، این چه گزارشی است که از اقتصاد مقاومتی می‌دهند.

وی ادامه داد: دولت که می‌داند 6 درصد رشد اقتصادی که اعلام می‌کند از فروش نفت است؛ دولت باید بگوید که تا حالا چه کار کرده و دلیلی ندارد بگوید آینده چه می‌کند، باید از گذشته خود دفاع کند؛ آقای روحانی شما نمی‌توانید از گذشته خود دفاع کنید چراکه به عشق آنکه آمریکا به روی شما بخندد فرصت‌سوزی کرد.

میرسلیم اذعان داشت: باید تکلیف فسادی که مثل خوره پایه‌های نظام را از بین می‌برد روشن شود، یعنی زد و بند قوه مجریه و قوه مقننه به پایان برسد؛ اگر رئیس جمهور شوم به نمایندگان مجلس خواهم گفت که من اهل زد و بند نیستم؛ من اگر خودم و برادرم پاک باشم می‌توانم با رشوه‌دهی و رشوه‌خواری مبارزه کنم.

وی تأکید کرد: من تا به حال نگفته‌ام یارانه‌ها را افزایش می‌دهم تا مردم خوشحال شوند و به من رأی دهند؛ از جیب چه کسی یارانه را افزایش دهم، دولت فقط یک بند قانون هدفمندی یارانه‌ها را گرفته و رها نمی‌کند چراکه برایش رأی‌آور است؛ پشتوانه پول در دنیا کار و کوشش و سرمایه سازنده است؛ توزیع پول میان مردم اشتغال برای مردم نیست، تولید ملی یعنی اقتدار دادن به پول ملی و ارزش‌گذاری به آن.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: از ابتدای دولت یازدهم هم خط سیاسی با روحانی نبودم اما به وی اعلام کردم که برای موفقیت دولت کمک کنم ولی چه کنیم که حرف گوش نکرد؛ ریاست جمهوری را برای ریاست و قدرت‌طلبی قبول ندارم بلکه برای خدمت قبول دارم.

وی تصریح کرد: روز 19 دی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام آقای هاشمی یک روز پیش از وفات خود با چهره‌ای شادمان گفت«آقایان من متوجه شدم که گره مشکلات کشور باز نمی‌شود مگر آنکه رئیس جمهور ما در همان مسیری باشد که رهبری است » و واقعا این جمله سرنوشت‌ساز و مهمی است که مردم باید روی آن فکر کند.

میرسلیم در ادامه گفت: عدالت به دست کسانی که خود روش ناعادلانه دارند محقق نمی‌شود، کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنید که اهلش باشد؛ قول شرف می‌دهم که همه کسانی که به دلیل مباحث سیاسی در دولت‌های قبلی برکنار شدند را به دولت بازگردانم چراکه شایسته‌سالاری از همه چیز برای من مهمتر است، ما به گرایش سیاسی، مذهبی و استانی کاری نخواهم داشت.

وی اظهارداشت: همه دولت‌ها خدمت کرده‌اند ولی در حد عرضه خود فعالیت کرده‌اند؛ بروید تاریخ را مطالعه کنید و ببینید در زمان وزارت من چه اقداماتی انجام شد؛ جشنواره فیلم فجر در دوران وزارت من بین‎‌المللی شد، فیلم بچه‌های آسمان در دوران من بین‌المللی شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است، گفت: اگر ما را تحریم کردند نباید ذلیل بمانیم، خودمان آدم هستیم؛ تمامی هواپیماهای نظامی جدید بر مبنای جهاد خودکفایی کشور است.

وی بیان داشت: 2 تا 3 درصد باید واردات صورت گیرد تا رقابت‌پذیری شکل بگیرد نه اینکه چیزهایی که دانش آن را داریم وارد کشور کنیم؛ اعتراض من به دولت این است که شما با اروپاییان قرارداد بسته‌اید بدون آنکه توجه داشته باشید که جوانان ما چه زحماتی کشیده‌اند تا ما را از وابستگی به خارج بی‌نیاز کنند.

میرسلیم عنوان کرد: امروز در جایگاهی نیستیم که به لحاظ راهبردی تکلیف نظام مشخص نشده است و باید با حفظ اصول خود، اشتغال، کشاورزی، رونق و... را اجرایی کرد؛ برخی در ظاهر به رهبر معظم انقلاب احترام گذاشته و در جای دیگر مخالف نظر ایشان سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه شما دانشجویان باید قدر آزادی بیان در دانشگاه را بدانید و به یکدیگر بی‌احترامی نکنید، خاطرنشان کرد: چند روز آینده همه شما به هرکسی که می‌خواهید رأی خواهید داد پس در چنینی جلساتی جنجال نکنید.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: اگر همه درهای کشور را هم ببندند ما می‌توانیم از پس خود برآییم و اقتصاد را پیش ببریم؛ دولت باید کاری کند که جوانان ایرانی خوشحال شوند نه جوانان آمریکایی.

وی اذعان داشت: وقتی که انتخابات سال 88 انجام شد دو نامزد انتخاباتی ایراد گرفتند و من در همان زمان به آقای هاشمی گفتم مگر نخستین انتخابات را من تشکیل ندادم، من به عنوان یک کارشناس انتخابات می‌گویم که امکان بیشتر از 5 درصد تخلف وجود ندارد، نامزد اول و دوم 30 درصد فاصله دارند و هیچ بحثی باقی نمی‌ماند؛ آقای هاشمی در پاسخ به من گفت من چه کسی هستم که در مقابل نظام بایستم، من از پیش ایشان رفتم و عده‌ای خناس نزد آقای هاشمی رفتند و نظر او را تغییر دادند.

میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: تا چه زمانی باید حصر ادامه پیدا کند؛ دستگاه قضایی باید ورود پیدا کند و آنان را محاکمه کند ولی متاسفانه آنان هنوز از نظرات خود کوتاه نیامده‌اند؛ سران فتنه باید از خسارت‌هایی که به نظام وارد کرده‌اند عذرخواهی کنند./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین