پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:37 - 1396/03/11

سفر چندساعته امیر قطر به کویت برای حل اختلافات

در پرتو تنش روابط قطر با عربستان و امارات متحده عربی، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیئت همراه او در سفری چندساعته وارد کویت شدند.

به گزارش کارگرآنلاین، در پرتو تنش روابط قطر با عربستان و امارات متحده عربی بر سر اظهارات منسوب به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، وی و هیئت همراهش چهارشنبه در سفری چندساعته وارد کویت شدند.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد و نیز مرزوق علی الغانم رئیس مجلس امت کویت در رأس مسئولان قطری حاضر در مراسم استقبال از امیر قطر بودند.

سفر امیر قطر به کویت در پی سفر جمعه گذشته شیخ صباح خالد الصباح وزیر خارجه کویت به دوحه صورت گرفته است که در جریان آن تقویت روابط و همکاری‌های مشترک بین دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بررسی شد.

گفته می‌شود هدف امیر قطر از سفر به کویت بررسی میانجیگری این کشور در ارتباط با کاهش تنش روابط دوحه با ریاض و ابوظبی است.

در این میان روزنامه‌های داخلی کویت با اشاره به اهمیت سفر امیر قطر نوشتند، این سفر در پرتو تنش روابط این کشور با عربستان و امارامت متحده عربی صورت گرفته است.

شهرت کویت به وساطت برای حل اختلافات
این در حالی است که خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت پیش از این تأکید کرده بود، اعضای شورای همکاری خلیج فارس همگی در تلاش برای تقویت روابط بین یکدیگر هستند و کویت نیز تحولات تأسفبار مربوط به اظهارات منسوب به امیر قطر را پیگیری می‌کند.

وی یادآور شد، کشورش هیچ‌گاه از تلاش‌های خود برای از بین بردن اختلافات دست برنداشته و نخواهد داشت و اعضای شورای همکاری خلیج فارس با تکاپوی کویت برای مهار هرگونه اختلاف بین برادران آشنا هستند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین