پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:07 - 1396/03/11

مهمترین چالش اصولگرایان در نتایج انتخابات 96

عضو حزب موتلفه اسلامی مهمترین چالش اصولگرایان را قشر خاکستری جامعه خواند و گفت : اصولگرایان باید به نیازهای متفرقه جامعه بیش از پیش توجه کنند و از ظرفیت های اسلام برای ایجاد مفاهمه میان اصولگرایان و این قشر از جامعه استفاده ببرد.

به گزارش کارگرانلاین، عضو حزب موتلفه اسلامی مهمترین چالش اصولگرایان را قشر خاکستری جامعه خواند و گفت : اصولگرایان باید به نیازهای متفرقه جامعه بیش از پیش توجه کنند و از ظرفیت های اسلام برای ایجاد مفاهمه میان اصولگرایان و این قشر از جامعه استفاده ببرد.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با الف پیرامون نتایج انتخابات 96 و بررسی علت عدم موفقیت اصولگرایان در جذب حداکثر آراء گفت: مهمترین چالش اصولگرایان با قشر خاکستری جامعه است که نه حرف اصولگرایان را میفهمند و نه چندان پایبند به اصول و مبانی انقلاب هستند و ذائقه آنها با جریان ما متفاوت است.

وی افزود: وقتی که مشارکت حداکثری در کشور رخ می دهد و این قشر وارد عرصه رقابت ها و تاثیر گذاری در انتخابات می شوند رأیشان با ذائقه اصولگرایان چندان قرابت و نزدیکی ندارد، یکی از مهترین کارهایی که برای این قشر باید انجام شود همان تحقق مردم سالاری دینی است ، به این معنی که تا مردم بلحاظ اعتقادی و دینی تقویت نشوند و پایبند به مسائل و مبانی دینی نشوند رأی آنها اثری نخواهد داشت .
 
ترقی با تاکید بر اینکه ما هنوز یک تعریف مشخصی برای شادی سلام در جامعه نداریم ، اصلا هیچ سازوکاری برای شادی مردم متاسفانه طراحی نکریدم اظهار داشت: بنظر می رسد که در این راستا هم به گفتمان سازی جدی و هم توجه به این نوع نیاز های مردم نیاز داریم مثلا بحث نگاه اصولگرایان به شادی در اسلام است،جشنهای ماهم با روضه همراه هست این طبیعتا منجر به جذب مردم و نسل جوان نخواهد شد بنابراین بنظرمن مهمترین کاری که اصولگرایان باید انجام بدهند تلاش برای دینمدارتر کردن مردم است و از طرفی هم برای نیازهای واقعی و صحیح مردم برنامه و راهکار مشخصی را بتوانند طراحی و ارائه کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه افزود: تمام این مسائل در اسلام هست ما در اسلام شادی سالم و مطلوب داریم ولی متاسفانه هیچ سازوکاری برای آن تا بحال اندیشیده نشده و نه آنرا از دین استخراج میکنیم و نه تبیین. اکثر علما و منبری های ما به فکر گریاندن مردم هستند اما به فکر شادی مردم نیستند. این افسردگی بالای 15 و 16 درصد در جامعه طبیعتا در رأی مردم و نوع مشارکت مردم تاثیر می گذارد و بعد هم نتیجه اش را در جشن پیروزی انتخابات می‌بینیم که چطور عقده ها خالی می شود اینها نشان میدهد که برای نیازهای مختلف جامعه که یک نمونه اش این موضوع هست فکر جدی بشود همانطوری که در متون اسلامی هم پیشبینی های لازم هم انجام شده.

وی در در پاسخ به این سوال که جناح رقیب هم در همین سیستم و فضای سیاسی فعالیت می کند چرا در جذب آراء خاکستری موفقتر ظاهر شده است گفت؟ جریان مقابل هیچ راهکاری برای این مسئله ندارد فقط از لیبرالیسم فرهنگی و آزادی محدود برای بروز این نیازها استفاده می کند اما اینکه این شادی آیا منطبق بر ارزشها و منافع مردم هست کاری ندارد . آنها هم بی برنامه هستند و فقط به کنسرت و موسیقی و تبلیغ و ترویج نمادهای این مسئله مثل آقای شجریان می چسبند که خودشان را طرفدار این نوع شادی جلوه بدهند اما عملا آنها هم کاری برای آن نکردند.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین