پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:13 - 1396/03/11

سخنان روحانی در ایام انتخابات ساختارشکنانه بود

واکنش حداد عادل به صحبت های جنجالی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام 16 میلیون آرای ابراهیم رئیسی در انتخابات را یک سرمایه برای آینده عنوان کرد.

 به گزارش کارگرآنلاین، غلامعلی حداد عادل عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، طی سخنانی در مراسم ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات باعث افزایش قدرت ملی و قدرت داخلی کشور خواهد شد.

وی افزود: آنچه که دشمنان از آن می‌ترسند، الگو شدن دموکراسی جمهوری اسلامی در دنیا است و اینکه مقام امریکایی در مقابل سوال خبرنگار در مورد وضعیت حقوق بشری عربستان نزدیک به ٢٠ ثانیه ساکت می شود نشانه حقانیت جمهوری اسلامی است.

حداد عادل با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: پدیده این انتخابات به وجود آمدن جبهه مردمی انقلاب اسلامی است و این یک تولد تازه بود. ما یک تجربه ائتلاف در سال ٩٤ داشتیم و در انتخابات مجلس موفق شدیم که همه جریانات را دور هم جمع کنیم و نتیجه آن وحدت این بود که مجلس دهم باب میل برخی نشد و درست است که در تهران وارد مجلس نشدیم اما نتیجه وحدت مناسب بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از آن، برای انتخابات ریاست جمهوری همفکری کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ حزب اصولگرایی نمی تواند به تنهایی در انتخابات موفق شود و اگر هر گروهی برای خود کار می‌کرد تابلوی شکست را خودمان قبل از انتخابات به دست می‌گرفتیم و باید یک سازوکاری ایجاد می‌کردیم که در انتخابات در عین تکثر، دچار تفرقه نشویم. عقل جمعی به اینجا رسید که با یک وحدت در سراسر کشور وحدت سراسری را ایجاد کنیم.

حدادعادل با بیان اینکه ١٦ میلیون رای رییسی برای ما سرمایه است، گفت: ممکن است اقدامات جبهه مردمی دچار اشکال بود اما در مجموع کاندیداها از فرصت یکسان استفاده کردند و جمع کاندیداها بعد از ۳  مرحله به ۵ نفر رسید که یک نفر انصراف و ۲ نفر دیگر نیز تایید نشدند و در پایان قالیباف و رییسی ماندند که مطابق نظرسنجی ها آقای رییسی در صحنه باقی ماند و نتیجه آن ١٦ میلیون رای شد که برای ما در آینده یک سرمایه است و با توجه به اینکه ما یک جریان حزبی قوی و امکانات کمتر این میزان رای را سرمایه می‌دانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از ابتدا نیز پیش بینی می‌کردیم که رقیب پیروز شود و در کل دنیا ١٤ رییس جمهور یک دوره ای در کل دنیا بودند. ما با وجود پیش بینی پیروزی رقیب فعالیت های جبهه را ادامه دادیم که وحدت خوبی شکل گرفت.

حدادعادل با انتقاد از مناظرات انتخاباتی تصریح کرد: آیا این صحبت هایی که در انتخابات شد باعث وحدت بیشتر در جامعه شد؟ جواب من منفی است. تلاش ما این بود که دوقطبی در کشور نباشد. بنده هیچ گاه در یاد ندارم که طرفین انتخابات در دوره های گذشته اینگونه نسبت به هم تهمت بزنند و عصبانی با هم برخورد کنند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور برخورد مناسبی در مناظرات نداشت، گفت: باید به فکر علاج دل مردم بود. رییس جمهور حرف هایی زد که ساختار شکنانه بود و قرار نیست برای به دست آوردن رای حرف دشمنان را تکرار کرد و نباید گفت که طرف مقابل می‌خواهد در خیابان ها دیوار بکشد.

حداد عادل در همین راستا افزود: آیا باید گفت که مردم به کسی که حکم اعدام داده رای نمی‌دهند؟ آقای رییسی برای هیچ کس حکم اعدام نداده اما اگر برای منافقین حکم صادر شده باید آن را منفی قلمداد کرد؟ چه لزومی دارد در مناظرات صنعت موشکی را زیر سوال ببرند. در میانه مناظرات رهبری فرمودند که کاندیداها گسل های امنیت ملی را تحریک نکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر رییسی پیروز شده بود و ترامپ به عربستان آمده بود، طرف مقابل ما چه می گفت؟ مسئله ما رییسی و روحانی نیست اما این رقیب هراسی و صحبت از دیوار کشیدن چه معنی دارد؟
تعجب می‌کنم این نیش و کنایه ها بعد از انتخابات ادامه دارد. ١٦ میلیونی که به دولت رای ندادند از رقیب هراسی دولت دلگیرند.

حدادعادل با اشاره به بدعهدی امریکا در اجرای برجام تصریح کرد: چرا برجام را معجزه الهی می دانند و بعد از آن اینگونه طرف مقابل برجام را زیر سوال می‌برند؟ امریکایی ها می‌گویند ما دولت را تحریم نمی کنیم تا در انتخابات پیروز شود و بعد از پیروزی دولت اقدام به تحریم ایران می‌کنند. باید از این اقدامات خجالت بکشند دولت نیز نباید برجام را معجزه بداند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به لیست امید اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر اظهار داشت: یک خانمی در انتخابات شورای شهر کاندید شده که در اتاق بازرگانی نیز حضور دارد اما گفته شد که از او ٢ میلیارد خواسته بودند تا در لیست امید حاضر شود. آیا در اول انقلاب نیز اینگونه افراد در لیست ها حاضر می‌شدند؟ اکنون باید پرسید که "این تذهبون" آیا این هدف انقلاب بود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در پایان با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت:هدف ما تضعیف هیچ دولتی نیست و هیچ گاه این دولت را تضعیف نخواهیم کرد و در جهت اهداف انقلاب اسلامی و آرمانهای آن قدم برمی‌داریم./فارس
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین