پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:25 - 1399/12/24

کرونا آمار اضافه وزن دانش آموزان را ۱۰ درصد افزایش داد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: خانه‌نشینی و کم تحرکی دانش آموزان در ایام کرونا باعث افزایش ۱۰ درصدی اضافه وزن در بین آنها شده و این رقم را به ۳۱ درصد رسانده است.

«مجید یزدان پناه» روز یکشنبه در آیین کاشت هزار اصله نهال در پارک شرقی کرمانشاه بیان داشت: در گذشته میزان شیوع اضافه وزن در بین دانش آموزان ۲۱ درصد بوده اما به دلیل شیوع کرونا و خانه نشینی و کم تحرکی دانش آموزان این آمار اکنون به ۳۱ درصد رسیده است.

این برنامه در راستای اجرای پروژه ملی کوچ به منظور کنترل اضافه وزن دانش آموزان اجرا شد و در آن هزار اصله نهال غیر مثمر افرا و زبان گنجشک با همکاری آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه و شهرداری در محل پارک شرقی کرمانشاه کاشته شد.

یزدان پناه در ادامه گفت: با اجرا شدن پروژه ملی کوچ حدود سه درصد دانش آموزان توانسته اند اضافه وزنشان را کنترل کنند.

او همچنین اشاره ای نیز به آمار سامانه شاد داشت و افزود: ۹۲ درصد دانش آموزان استان به سامانه شاد دسترسی دارند و هشت درصد باقیمانده نیز به وسیله تلویزیون، کلاس های حضوری و نیز دفترچه های آموزشی تحصیلشان را دنبال می کنند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، ۳۶۵ هزار دانش ‌آموز در چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان به منابع طبیعی پیشنهاد داد تا با کمک دانش آموزان پروژه جنگل کاری انجام شود، او گفت: این کار موجب افزایش تحرک دانش آموزان می شود ضمن اینکه هر دانش آموزی می تواند به اسم خودش یک نهال بکارد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین