پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:34 - 1396/03/22

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان خبر داد

حذف ۲میلیون و ۴۰۰ هزار معلول از سبد امنیت غذایی وزارت رفاه

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: خانواده‌های معلولان صرفنظر از قانون هدفمندی یارانه‌ها باید از سبد امنیت غذایی برخوردار شوند اما علی‌رغم نامه‌نگاری‌هایی که با وزارت رفاه و بهزیستی داشته‌ایم، از دریافت سبد کالا محروم شده‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین، علی محمودنژاد گفت: بسته امنیت غذایی به چند گروه از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تعلق نمی‌گیرد آنهای یکه دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی هستند و  حداقل  حقوق پایه را می‌گیرند آنهایی که یک وسیله نقلیه به اسمشان ثبت شده و کسانی که از کارافتادگی دارند و حقوق 200 تا 900 هزار تومانی را می‌گیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه بسته امنیت غذایی به معلولان تعلق نمی‌گیرد چرا که اگر کارگری با حقوق حتی یک میلیون و 200 هزار تومانی زندگی کند و سه فرزند معلول داشته باشد و یا فردی یک خودرو داشته باشد اما فرزند معلول داشته باشد، بسته امنیت غذایی به او تعلق نمی‌گیرد.

محمودنژاد گفت:‌ بنابر این معلولان و آنهایی که به واسطه والدین خود تحت تکلف قرار دارند از سبد امنیت غذایی محروم هستند و این در حالی است که هزینه‌های زندگی برای معلولان به قدری بالاست که درآمدهایشان پاسخگو نیست.

وی گفت: خانواده‌های معلولان صرفنظر از قانون هدفمندی یارانه‌ها باید از سبد امنیت غذایی برخوردار شوند و به همین دلیل ما از سه سال پیش رایزنی‌های خود را با سازمان بهزیستی انجام دادیم و به وزارت دفاع نامه‌نگاری کردیم تا این سبد کالا را بدهد اما متأسفانه پاسخی داده نشده و به نظر می‌رسد معلولیت در نگاه مسئولان از اولویت برخوردار نیست و وزارت رفاه به این جامعه ظلم می‌کند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان به فارس گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت سه تا 10 درصد جمعیت دنیا معلول به حساب می‌آیند که البته در این آمار زنان باردار و سالمند هم معلول محسوب می‌شوند اما از نظر محرومیت حسی، حرکتی و رشد مغزی سه درصد جامعه معلول است.

محمودنژاد گفت:‌بنابر این با این تعریف 2 میلیون و 400 نفر از جمعیت کشور معلول هستند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین