پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:37 - 1396/04/21

اقدام غیرقانونی آمریکا علیه پژوهشگر ایرانی

ماموران مرزبانی فرودگاه بوستون یک پژوهشگر سرطان را که قصد ورود به آمریکا داشت، از یک روز پیش همراه همسر و سه فرزندش در فرودگاه نگه داشته‌اند و احتمال می‌رود که آنها را به ایران بازگردانند.

به گزارش کارگرآنلاین، محسن دهنوی برای پژوهش در بیمارستان کودکان بوستون روانه آمریکا شده بود. او دو ماه پیش روادید جی‌وان گرفته بود که برای پژوهشگران و چهره‌های دانشگاهی صادر می‌شود.
 
دو هفته پیش دیوان عالی ایالات متحده اعلام کرد که فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای منع صدور روادید به شهروندان ایران و ۵ کشور دیگر می‌تواند اجرا شود با این استثنا که افرادی که "ارتباطی اصیل" با شخص یا نهادی در ایالات متحده داشته باشند، همچنان می‌توانند روادید بگیرند؛ با توجه به اینکه محسن دهنوی قرار بوده با بیمارستان کودکان بوستون همکاری کند از این قانون مستثنی بوده است.

با این حال اصل فرمان ترامپ هم شامل کسانی که روادید معتبر داشته‌اند، نمی‌شود و دهنوی دو ماه پیش روادید خود را دریافت کرده بود.

بیمارستان کودکان بوستون که قرار بود این پژوهشگر ایرانی با آن‌جا کار کند، گفته است به احتمال زیاد، محسن دهنوی، همسرش و سه فرزندش روز سه‌شنبه به ایران بازگردانده می‌شوند.

سه فرزند دهنوی، هفت ماه، سه سال و شش سال سن دارند.

راب گراهام، سخنگوی این بیمارستان، در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده بود که "این وضعیت فورا حل شود و دکتر دهنوی و خانواده‌اش آزاد شوند و به خاک آمریکا راه داده شوند."

محمد رشیدیان، یک پژوهشگر ایرانی در بیمارستان کودکان بوستون که دوست محسن دهنوی است، می‌گوید قرار بود دوشنبه بعد از ظهر او را از فرودگاه سوار کند و آخرین تماسی هم که با او داشته، این بوده که آقای دهنوی خبر داده است که رسیده‌اند و در صف بررسی ویزا هستند. اما بعد از آن دیگر خبری از آنها نشده است.

رشیدیان گفت که ماموران فرودگاه به او گفته‌اند خانواده محسن دهنوی باید به ایران بازگردند و با وزارت خارجه آمریکا تماس بگیرند و کارهای اداری بیشتری انجام دهند تا بتوانند وارد آمریکا شوند./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین