پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:48 - 1400/01/06

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد درگذشت مادر شهید صارمی را تسلیت گفت

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت مادر خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام تسلیت محمد خدادی آمده است: خبر درگذشت بانوی مکرمه والیه معظمی گودرزی  مادر گرامی مجاهد اهل قلم، شهید محمود صارمی موجب تاثر فراوان شد.

وی در این پیام درگذشت این اسوه ماندگار ایثار و فداکاری را که روح بلندش اکنون از قفس تن رها شده و به فرزند شهیدش پیوسته است را به مردم سرافراز ایران اسلامی و به‌ویژه خانواده معزز شهدا و اصحاب ارجمند رسانه تسلیت گفت.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام تسلیت از خداوند متعال برای این بانوی مومنه محشور شدن با اولیاء صالحین و فرزند گرانقدرش و برای بازماندگان بزرگوار صبر و اجر مسالت کرد.

 حاجیه خانم والیه معظمی گودرزی مادر شهید خبرنگار محمود صارمی صبح چهارشنبه چهارم فروردین ماه در سن ۸۸ سالگی بر اثر سندروم حاد تنفسی به فرزند شهیدش پیوست.

محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بود که در سال ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف به فیض شهادت رسید.

وی در سال ۱۳۴۷ در روستای چهاربره شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد. از آن جایی که خانواده به کار کشاورزی مشغول بودند و پدر خانواده گاه‌وبیگاه برای یافتن کار راهی کشور کویت می‌شد پس لازم بود کودکان از همان سال‌های نخستین زندگی دوشادوش خانواده مشغول به کار شوند، و محمود هم از این قاعده مستثنی نبود.

دوره ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند و برای ادامه تحصیل روانه شهر بروجرد شد و در منزل خواهرش سکونت کرد. پس از شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد. خانواده محمود هم به شهر مهاجرت کردند و بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند. مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

وی در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شد. صارمی سال ۱۳۷۵ به عنوان مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان انتخاب شد و ۲ سال بعد در ۱۷ مرداد ۷۷ در شهر مزار شریف به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر گزارشی منتشر نشد، تا این که پیکرهای آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری به دست آمد. پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل و به خاک سپرده شد.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد شهادت صارمی، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

 

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین