پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:49 - 1400/01/06

نیمه شعبان تجلی رحمت خداوند بر مومنین است

ماموستا بهمنی گفت: نبمه سعبان از یوم‌الله‌های پربرکت است که خداوند در شب نبمه شعبان رحمت خود را بر مومنین جاری و گناهان آنها را می‌بخشد.

 ماموستا اقبال بهمنی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵ شعبان از یوم‌الله‌های پربرکت است و پیامبر مکرم اسلام(ص) در این شب بسیار عبادت می‌کردند.

 

وی افزود: خداوند متعال در ابن شب بر سر مومنین خود رحمتش را جاری می‌سازد و گناهان آنها را می‌بخشد.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند در نیمه شعبان درهای رحمتش را می‌گشاید و افراد اهل کینه و حسادت را که به سویش پناه ببرند می‌بخشاید.

 

امام جمعه موقت سنندج، با بیان اینکه بزرگان اهل سنت از دیرباز نیمه شعبان را روزه می‌گرفتند، بیان کرد: اهل تشیع معتقد به تولد امام محمدی(عج) در نیمه شعبانند، افزود: اهل تسنن براین باورند که کضرت مهدی در آخر زمان به دنیا می‌آید و احادیث متعددی در این باره وجود دارد.

 

ماموستا بهمنی اعلام کرد: امام مهدی(عج) انسان بزرگی است که از نسل حضرت حسن(ع) بوده و به گفته بزرگان اهل سنت نمونه آن در دنیا کمتر دیده شده است.

 

وی همچنین با اشاره به شعر سال جاری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اضافه کرد: جوامعی پیشرفت خواند کرد که بتوانند روی پای خود بایستند بنابراین باید با ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی اقتصاد جامعه را شکوفا کنیم.

 

 

منبع: شبستان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین