پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:39 - 1396/07/01

کارگران هپکو و آذرآب ۶ ماه است حقوق نگرفته اند

وزارت کار،نیروی انتظامی و کارفرمایان باید جوابگوی کارگران شرکت هپکو و آذرآب باشند

رئیس مجمع کارگران استان تهران در اعتراض به اینکه کارگران هپکو و آذر آب ۶ماه حقوق معوق دارندگفت: به رغم فرا رسیدن مهرماه و سال تحصیلی فرزندان کارگران و لزوم پرداخت هزینه های مرتبط،کارفرمایان شرکت های آذر آب و هپکو حقوق معوق کارگران را پرداخت نمی کنند.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدتاجیک، رئیس مجمع کارگران استان تهراندرباره مشکلات کارگران هپکو و آذرآب گفت:دولت ،وزارت کار ،نیروی انتظامی و کارفرمایان شرکت هپکو و آذرآب می بایست جوابگوی ظلم دیده شده به کارگران باشند.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری ایران با انتقاد از برخورد با کارگران شرکت های هپکو و آذر آب گفت :متأسفانه فرهنگ و عدالت اسلامی برای کارگران به دست فراموشی سپرده شده است،زمانیکه دولت و مسئولین ذیربط اصول قانون اساسی را در نادیده می گیرند و به مقاوله نامه های سازمان جهانی کار اهمیت نمی دهند و نمی خواهند حق مسلم اعتراض را در جامعه های کارگری به رسمیت بشناسند و فقط در زمان های مورد نیازشان به استقبال جامعه کارگری می روند و بهره برداری سیاسی از قشر مظلوم می کنند، فرهنگ و حکومت اسلامی چه معنایی پیدا می کند؟

 وی ادامه داد:چه زمانی وقت رسیدگی به داد ستم دیدگان است و چگونه آنها می توانند به حقوق از دست رفته خود دست یابند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان  تهران ضمن همدردی با این قشر زحمت کش عنوان کرد: درسالی که با شعار اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال توسط رهبر جمهوری اسلامی نام گرفت و با توجه به تأکید ایشان بر لزوم حل مشکل رکود و اشتغال از طریق رونق اقتصادی ،متأسفانه به جای کمک به حل مشکل بوجود آمده در یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور توسط دولت و مسئولین ذیربط ، شاهد اینگونه برخوردها هستیم.

 عضو هیأت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران بیان کرد:در هفته دفاع مقدس به جای تقدیر و تشکر از خانواده های شهدا ،جانبازان و کارگرانی که نقش پررنگی در جنگ تحمیلی داشتند نباید آن ها را سرکوب کنیم.

تاجیک عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن مهرماه وسال تحصیلی فرزندان کارگران و لزوم پرداخت هزینه های مرتبط ،کارفرمایان شرکت های آذر آب و هپکو به جای کمک ، به مشکل کارگران دامن زدند و آنها را خجالت زده خانواده کرده اند و کانون گرم خانواده بعضی از آنها فروپاشیده است.نمایندگان کارگران خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مسئولین ذیربط به مشکل پیش آمده هستند،وزارت کار باید با کمک تشکل های کارگری و کارفرمایی از وقوع اینگونه اتفاقات جلوگیری کند.
منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین