پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:03 - 1396/07/05

در مراسم افتتاح ۳۲۰ مسکن محرومان در خوزستان

فرمانده سپاه: تا دو ماه آینده ‌‌داعش نابود می‌شود

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تا دو ماه آینده همان‌طور که برادرمان سردار سلیمانی قول داده‌اند داعش ریشه کن می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین،  سرلشکر محمدعلی جعفری امروز در مراسم افتتاح 320 مسکن محرومان با مشارکت سپاه و کمیته امداد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و ضمن عرض تسلیت ایام شهادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امیدوارم ما پاسداران وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی را که به‌تأسی از انقلاب امام حسین(ع) بوده به‌طور جامع به عمل آوریم و وظایفمان را در قبال این حرکت حسینی به‌خوبی ادا کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات در حال انجام افزود: بیش از هر زمان دیگر مردم و انقلاب ما نیازمند چنین تلاش‌هایی است که امیدواریم با همت، تلاش‌ها و اعتبارات بیشتر بتوانیم این حرکت جهادی آغازشده را ادامه دهیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم و محرومان را برطرف کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم و محرومان یکی از وظایف مهم سپاه پاسداران است، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس جنگ و جهاد و نیز امروز جهاد در عرصه سازندگی و خدمتگزاری به مردم است.

وی گفت: در هر مقطع زمانی باید بدانیم که ارزش جهاد به موضوع همان دوره و عرصه مربوط می‌شود که برای نظام جمهوری اسلامی مهم است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: امروز با توجه به مشکلات کشور، تحریم‌ها و فشارهای دشمنان، سوء مدیریت‌ها و ضعف مدیریت‌ها در بخش‌های مختلف اجرایی کشور و نیز بیش از همه مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه موضوع خدمت‌رسانی به مردم و تلاش در راستای اقتصاد مقاومتی، معیشت و اشتغالزایی یک جهاد بسیار مهم و تعیین‌کننده کنار جهاد سیاسی، فرهنگی و امنیتی است که سپاه پاسداران مشغول آن است.

شهید هزینه نیست بلکه نفع معنوی است
وی با بیان اینکه دفاع مقدس 8 سال طول کشید ولی دستاوردها و نتایج بسیاری داشت، ادامه داد: این مقاومت، ایثار و ایستادگی دربرابر ظالم و هرگونه تجاوز بزرگترین درسی بود که انقلاب اسلامی توانست برای مردم کل جهان به یادگار بگذارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از معجزات 8 سال دفاع مقدس شاید این باشد که اگر عمیق به موضوع نگاه کنیم می بینیم که حتی هزینه‌ای برای ما نداشته و بالاترین خسارتی که دیدیم تقدیم شهدا و جانبازانی است که داشتیم اما این سوال پیش می‌آید که مگر این هزینه است؟ مگر ما برکت خون شهدا را نمی‌بینیم؟

وی به تشییع شهید حججی در تهران اشاره‌ای کرد و افزود: بالاترین هزینه‌ای که در دوران دفاع مقدس پرداختیم شهدا بودند ولی شهید هزینه نیست و همه آن فایده و نفع معنوی است و درباره این موضوع نیز در قرآن آمده است.

سازش فقط خسارت محض و ضرر است
سرلشکر جعفری با بیان اینکه البته خسارات مادی هم داشتیم که اصلا دربرابر آن برکت کسب شده قابل توجه نیست، تصریح کرد: هزینه‌ها، سود و منافع مقاومت و ایستادگی در برابر با سازش قابل مقایسه نیست؛ سازش فقط خسارت محض و ضرر است.

وی با اشاره به آیه "نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین" گفت: ما این برکات و پیروزی‌ها و "فتح‌های قریب" را دیدیم و همچنان داریم می‌بینیم و اگر آدمی چشم بصیرت داشته باشد این پیروزی‌ها را می‌بیند. ما که می‌بینیم ولی بعضی‌ها نمی بینند که آنها حسابشان جدا است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مگر ما پیروزی‌های بعد از پایان جنگ را پی در پی نمی‌بینیم؟ مگر پیروزی مسلمانان در منطقه از جمله در کشورهای لبنان، یمن، فلسطین، سوریه و عراق را نمی‌بینیم؟

وی گفت: بالاترین پیروزی برای ما همین اتفاقاتی است که در منطقه در حال رخ دادن است. پیروزی اسلام، مسلمانان، محرومان و مستضعفان بر مستکبران بزرگترین پیروزی است.

امروز رژیم صهیونیستی عاجز و درمانده شده
سرلشکر جعفری با بیان اینکه در این پیروزی‌ها تمامی اهداف دشمنان با شکست مواجه شد، تصریح کرد: مگر اسرائیلی‌ها به جنوب لبنان با هدف تصرف لبنان حمله نکردند؟! امروز حتی برای دفاع از خوشان نیز دربرابر مجاهدت‌های مردم غزه و فلسطین عاجز و درمانده شده‌اند.

وی گفت: خفت و خاری بالاتر از این برای کشوری دست نشانده که با کمک دولت‌های غربی و آمریکایی که بزرگترین تسهیلات نظامی و ارتش منطقه را دارد، نیست که دربرابر جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 8 و 22روزه غزه عاجز و درمانده بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه محور نظام اسلامی ما ایستادگی در برابر نظام سلطه با درس گیری از عاشورا است، به شهید حججی اشاره و تاکید کرد: همه شهدا برجسته هستند ولی بین آنها کسانی هستند که نماد شوند و خدای متعال اراده کرده بود که شهید حججی اینگونه در جهان برجسته و نماد شود و اقتدار اسلام و مکتب تشیع را اینگونه به جهان معرفی کند.

لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی
وی افزود: کیلومترها آن طرف‌تر از مرز ایران جوانان ما و حتی جوانان غیر ایرانی برای انقلاب اسلامی و در راستای ایستادگی و مقاومت در جبهه سوریه می‌جنگند چرا که می‌دانند این جبهه ادامه همان جبه حق علیه باطلی است که همچنان ادامه دارد.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: این جبهه بیخ گوش اسرائیلی‌ها است و آنها به دلیل این اتفاقاتی که در حال رخ‌دادن در منطقه است دارند به خودشان می‌لرزند و اخیرا نیز بیان کرده‌اند که ایران در حال از بین بردن داعش است و از اینکه داعش درحال تمام شدن است نگران هستند.

وی با بیان اینکه لشکر اسلام ریشه ظلم را می‌خشکاند، افزود: ما در دوران دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم و یکی از آنها این است که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

دولت‌مردان توان مردمی را فراموش کردند
وی در ادامه گفت: یکی دیگر از دستاوردها نقش مردم در دفاع مقدس و تجربه حضور مردم برای حل بحران‌های بزرگ ملی در کشور است که متاسفانه دولت مردان ما این را فراموش کرده‌اند و از اینکه مردم را برای برطرف کردن مشکلات ملی و بحران‌ها و نیز پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی به کار بگیرند، عاجز هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استفاده از توان مردمی بزرگترین درسی بود که در 8سال دفاع مقدس گرفته شد که متاسفانه در حال فراموشی است، بیان کرد: تثبیت نظام اسلامی و محکم شدن پایه‌های نظام دستاورد دیگر بود به طوری که امروز حتی سهمگین‌ترین حوادث نمی‌تواند آن را از پایی درآورد.

وی افزود: دستاورد بعدی خودکفایی در توان دفاعی و امنیتی بی‌نظیری است که امروز در جمهوری اسلامی شاهد هستیم. دشمنان سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در ایجاد ناامنی در کشور ما داشتند و دارند ولی امنیت در کشور ما بسیار عمیق‌تر، پایدارتر و مردمی‌تر از دیگر کشورهای منطقه است.

نشان دادن چراغ‌ سبز به بیگانگان به دور از اصول ایستادگی و مقاومت است
سرلشکر جعفری عنوان کرد: صدور انقلاب اسلامی وپیام مقاومت اسلامی به منطقه و جهان دیگر دستاورد دفاع مقدس بوده است. ما به مردم منطقه و جهان ثابت کردیم که می‌شود در برابر همه دنیا با همه تجهیزات و امکانات و بزرگترین قدرت‌های مادی و تسهیلاتی ایستادگی کرد حتی اگر حمایت هیچ کشوری را نداشت.

وی ادامه داد: این هم درس دیگری است که باید به دیگر بخش‌ها عمومیت دهیم ولی متاسفانه باز هم برخی از دولت مردان ما به این موضوع توجهی ندارند. این ایستادگی در عرصه‌های دیگر هم نتیجه می‌دهد اگر که باور داشته باشیم حتی ایستادگی دربرابر تحریم‌ها و فشارهای دیگران می‌تواند ما را به پیروزی برساند البته اگر اصول آن را رعایت کنیم و نه اینکه به دنبال مذاکره و بحث و چراغ سبز نشان دادن به بیگانگان باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کشور مصر تصریح کرد: آن کشور و دولتی که بعد از انقلاب البته انقلابی نصف و نیمه مثل مصر به حکومت رسیدند و مصرانه نخواستند از تجربیات انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی تجربه کنند نتیجه آن شکست آن انقلاب شد.

نتیجه سازش همانند سرنوشت امروز کشور مصر است
وی با بیان اینکه نتیجه سازش مثل سرنوشت امروز کشور مصر است، گفت: تا دو ماه آینده همان طور که برادرمان سردار سلیمانی قول داده‌اند داعش ریشه کن می‌شود. اقتدار ملی، امنیت پایدار و عزت و سربلندی کشور دیگر دستاورد دفاع مقدس است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: باور کنید که امروز ایران اسلامی به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است و این قدرت که روز به روز در حال گسترش و نفوذ معنوی در سطح منطقه و جهان است در حال شکست ابرقدرت مادی دنیا است.

وی با اشاره به سرمقاله‌ای مبنی بر اینکه "آمریکا ابرقدرتی در حال محو شدن" که در آمریکا به چاپ رسیده، افزود: یکی از تحلیلگران وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که «امروز در موقعیتی هستیم که نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل دنیا آمریکا را به سان یک ببر کاغذی می‌بینند».

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:  بعضی از سیاسیون که متاسفانه از ایمان ضعیفی برخوردارند و این مسائل را باور ندارند، بدانند که تحلیلگران نظامی آمریکا نیز چنین مسائلی را مطرح و تحلیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین ذخیره و سرمایه معنوی ما شهدا، جانبازان و خانواده‌هایشان هستند، گفت: چنین ذخیره‌های بی‌نظیر وکم نظیر را هر کشوری نمی‌تواند داشته باشد چرا که انقلاب ما برگرفته از مکتب عاشورا بوده است.

متاسفانه عده‌ای در مقابل این مقاومت و ایستادگی، تفکر سازش را ترویج می‌کنند
سرلشکر جعفری تصریح کرد: خدا را بر همه این نعمت‌ها شکر می‌کنیم و این نکته را یادآوری می‌کنیم به تمامی کسانی که باور ندارند این دست آوردها، نتایج و این نعمت‌های الهی را که از دوران دفاع مقدس و مقاومت شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای در مقابل این مقاومت و ایستادگی، تفکر سازش را ترویج می‌کنند، افزود: سه ماه که از جنگ گذشت هنوز بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بود عملیات هویزه انجام شد و شکست، ما آن زمان در سوسنگرد بودیم، بنی صدر نزد امام رفت و بیان کرد که ما دیگر نمی‌توانیم بجنگیم با عراقی‌ها وارد مذاکره شویم که امام گفتند که این کار هرگز انجام نمی‌شود و مذاکره با صدام ممنوع است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بیان کرد: ما هرکز با صدام سر میز مذاکره نمی‌نشینیم تو اگر نمی‌توانی ادامه دهی کنار برو مردم می‌دانند چکار باید بکنند.

وی گفت: همین اتفاق هم افتاد و بنی‌صدر از جبهه‌ها کنار و رفت ابتکار عمل به دست نیروهای مردمی و سپاه افتاد که به فضل الهی پیروزی‌های خوب به دست آمد و بعد از یک سال عملیات ثامن الائمه(ع) انجام گرفت و حصر آبادان شکسته شد.

سردار جعفری عنوان کرد: این عملیات با حضور مشترک سپاه و ارتش انجام شد و شهید صیاد شیرازی و فرمانده سپاه در کنار همدیگر و برادرانه کارهای بزرگی انجام دادند و کشور از وجود لوث دشمن پاک شد.

دیدگاه مقاومت و ایستادگی در همه عرصه‌ها  گسترش یابد
وی با اشاره به اینکه دیدگاه مقاومت و ایستادگی نه تنها در عرصه دفاع و امنیت بلکه در همه عرصه‌ها باید گسترش پیدا کند، ادامه داد: ایستادگی و مقاومت درسی از دوران دفاع مقدس است که باید در همه جا به ویژه در عرصه سیاست نیز اجرا شود ولی گوش شنوایی برای این حرف‌ها وجود ندارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این مسئله مهم دائم از سوی امام خامنه‌ای و ولی فقیه زمان گوشزد می‌شود ولی برخی‌ها فقط حرف خودشان را می‌زنند و راه اشتباه خود را ادامه می‌دهند، البته این اتفاقات باید رخ دهد تا مردم ما راه را از چاه تشخیص دهند و بیشتر ایمان بیاورند.

وی افزود: اهمیت دشمن باید شناخته شود سخنان رهبر انقلاب که فرمودند نمی‌شود به دشمنان اعتماد کرد را باید در جامعه گسترش دهیم. موفقیت‌های ما و هر آنچه امروز داریم مرهون ایستادگی و مقاومت است چیزی نداریم که بگوییم با اتکا به یک کشور دیگر به دست آورده باشیم و یا اینکه آنها برای ما کاری کرده باشند.

دشمنان دنبال موفقیت ما نیستند
سرلشکر جعفری عنوان کرد: دشمنان دنبال موفقیت ما نیستند و اگر می‌خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند دنبال جیب خود و منافعشان هستند و یا اینکه دنبال کسب اطلاعات و یا ضربه زدن به ما و نفوذ هستند ما اینها را باید بدانیم و به دیگران هم منتقل کنیم و امیدوارم با روحیه جهادی و مقاومت که کشور تا کنون پیش رفته و موفقیت‌هایی را در عرصه‌های مختلف به ویژه سازندگی به دست آورده پیش برویم.

وی افزود: اگر برخی می‌گویند سپاه فقط کارهای امنیتی و دفاعی انجام می‌دهد امروز یکی از دولتی‌ها می‌گفت بیایید نقشه ایران را وسط بگذاریم و تمام پروژه‌های سازندگی که انجام شده توسط سپاه در کل کشور را با یک رنگ مشخص کنیم متوجه می‌شویم که چه مقدار از این پروژه‌ها توسط نیروهای انقلاب با روحیه جهادی انجام شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: کار سازندگی و محرومیت‌زدایی کار اقتصادی نیست بلکه نیروهای ما با روحیه انقلابی و جهادی که در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، کربلای 4، کربلای 5 در جهت سازندگی کشور قدم بر می‌دارند.

توسعه باید در کشور بومی باشد
وی افزود: در عرصه سازندگی نیز نگاه باید انقلابی و جهادی باشد مدل‌های غربی و توسعه به سبک غربی‌ها در ایران جواب نمی‌دهد توسعه باید در کشور بومی باشد همان طور که در جنگ ما با نگاه کلاسیک نمی‌شد عملیات بیت‌المقدس را انجام داد.

سردار جعفری تاکید کرد: امیدوارم در آینده نزدیک با اثبات کارآمدی نیروهای انقلاب و با نگاه بومی که نیروهای مومن انقلابی دارند بتوانیم خدمات صادقانه بیشتری را در کشور انجام دهیم و شعار «ما می‌توانیم» را به دست نیروهای جوان انقلابی بیش از گذشته محقق کنیم.
منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین