پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:30 - 1396/09/26

هیئت مدیره جدید «پدیده‌ شاندیز» مشکل سهام‌داران را حل می‌کند؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ذی‌ربط با جدیت وارد عمل شده و وضعیت سهام‌داران «پدیده شاندیز» را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش کارگرآنلاین،  حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عدم تعیین‌تکلیف وضعیت سهام‌داران پدیده شاندیز، گفت: با وجود گذشت چندین سال از بررسی پرونده پدیده شاندیز، اما متأسفانه وضعیت این سهام‌داران مشخص و تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی با بیان اینکه، سهام‌داران این مجموعه افرادی هستند که سرمایه‌های خرد و کلان خود را با توجه به فضا‌های تبلیغاتی جراید و رسانه ملی در این مجموعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزود: این افراد تمام دارایی خود را در این مجموعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند لذا با به‌وجود آمدن این مشکل در حال حاضر تحت فشار هستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تأکید بر اینکه دستگاه‌های ناظر و مسئول در این باره تخلف کرده‌اند به این دلیل که در صورتی که مسئولان این پروژه تخلف کرده بودند باید از همان ابتدا جلوی فعالیت آن‌ها را می‌گرفتند، گفت: طی چند سال فعالیت پروژه هیچ تذکری به مردم داده نشده که سرمایه گذاری در اینجا با اشکال روبه‌رو است و مورد تأیید نیست.

حجت‌الاسلام پژمانفر با ابراز اینکه "آیا در این مشکل پیش‌آمده همه تقصیر متوجه مردم است که ما امروز همه ضرر و زیان‌ها را متوجه آن‌ها می‌دانیم؟ "، ادامه داد: این در حالی است که درصدی از این مشکل متوجه مردم است و لذا براساس همین درصد باید مردم پاسخگوی ضرر و زیان حاصله باشند.

وی با تصریح به اینکه مجموعه‌های دولتی و دستگاه‌های نظارتی بیشترین نقش را در به‌وجود آمدن مسئله پدیده شاندیز داشته‌اند، گفت: دستگاه‌هایی کوتاهی کرده‌اند که در نهایت سبب شد فعالیت پروژه متوقف و عده‌ای بیکار شوند و سهام‌داران متضرر شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اظهار اینکه دستگاه‌هایی که ادعای مطالباتی را داشتند و به‌دنبال مطالباتشان بودند به این قضیه ورود کردند، تصریح کرد: مسئولان وزارت مسکن و شهرسازی، جهاد و شهرداری مدعی هستند که مسئولان پروژه، حقوقی را که باید به آن‌ها پرداخت می‌شده، نپرداختند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که؛ چرا این نهاد‌ها زمانی که پول خود را دریافت نکردند جلوی آغاز و پیشروی پروژه را نگرفته‌اند؟ در نهایت کار کلی جلو رفته، مردم سرمایه‌گذاری کردند پس از چند سال آمدند و جلوی کار را گرفتند. چرا اگر وجه خود را دریافت نکردید اجازه دادید که کار آغاز شود؟

حجت‌الاسلام پژمانفر تأکید کرد: نهاد‌هایی که در تعیین‌تکلیف پرونده «پدیده شاندیز» نقشی دارند باید با جدیت وارد عمل شده و این موضوع را به سرانجام برسانند.

نماینده مردم مشهد در مجلس، خاطرنشان کرد: هیئت مدیره جدید فعالیت‌هایی را آغاز کرده، اما با این وضعیتی که این پروژه به زمین خورده، این فعالیت‌ها نمی‌تواند مجموعه را به وضعیتی بازگرداند که مردم بتوانند جواب ضرر و زیانی را که طی این سال‌ها متوجه آن‌ها شده، پیدا کنند.
منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین