پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:00 - 1400/01/15

نجات ۴۰ نفر از میان دود و آتش در سعادت آباد

۴۰ نفر از ساکنان که در آتش سوزی یک ساختمان ۱۵ طبقه مسکونی در سعادت آباد گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان از میان دود و آتش نجات یافتند.

ساعت 17 دقیقه بامداد روز گذشته ساکنان ساختمان 15 طبقه ای درمحدوده سعادت آباد با مشاهده دود و آتش در داخل کانال کابل ها و سیم کشی ساختمان با سامانه 125 تماس گرفته و تقاضای کمک کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی بی درنگ نیروهای آتش نشانی ایستگاه های 124، 127، 55 و گروه امداد و نجات 3 به همراه خودروهای حامل دستگاه های تنفسی و نردبان هیدرولیکی و نیز خودروی حمل تشک نجات را به محل حادثه رهسپار کرد.

بهنام ریاضی مدیر منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی در مورد جزئیات بیشتر این حادثه اظهار کرد: در یک ساختمان 15 طبقه که شامل 48 واحد مسکونی است، ناگهان از قسمت کانال های کابل ها، سیم کشی برق، تلفن و آنتن(داکت تاسیسات این ساختمان) طعمه آتش سوزی شد به گونه ای که دود و شعله زیادی از آن خارج و وارد ساختمان می شد.

وی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول اقدام به مهار و خاموش کردن آتش شدند و گروه دوم نیز برای یافتن ساکنان گرفتار به جستجوی در طبقات و واحدهای مسکونی مشغول شدند.

ریاضی ادامه داد: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش در داخل داکت و کانال های تاسیسات ساختمان و نیز جلوگیری از سرایت آن به داخل واحدهای مسکونی و راهروها، توانستند تعداد 40 نفر از ساکنان که در میان دود و حرارت محبوس شده بودند را به بیرون از ساختمان انتقال دهند.

مدیر عملیات آتش نشانی با اشاره به این که در این حادثه به هیچ یک از ساکنان و افراد حاضر در محل آسیب جانی نرسید، افزود: علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین