پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:12 - 1396/10/12

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

عربستان منتظر پاسخ محکم ایران باشد

دبیر شورای امنیت ملی ایران گفت: عربستان به خاطر دخالت هایی که در ایران می کند پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، علی شمخانی در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: دشمنی آمریکا و بویژه دونالد ترامپ در این مرحله دشمنی غیرقابل تصوری برای ما نیست و دلایل این مساله کاملاً برای ما روشن است. در واقع آمریکا هرچه در منطقه خاورمیانه کاشته بود به شکل کامل از دست داد و به قول خودشان بیش از دو تریلیون دلار هزینه کردند اما امروز شما ببینید افغانستان، عراق، سوریه و لبنان چه وضعی دارند. شما ببینید هم پیمانان آمریکا در چه وضعی به سر می برند، پس طبیعی است که با ما دشمنی کنند.

علی شمخانی گفت: مشکلات اقتصادی تنها مختص ایران نیست. شما ببینید کجای جهان مشکل ندارد، ترامپ برای حل مشکلات اقتصادی خود چهارصد میلیارد دلار در منطقه خاورمیانه درو می کند و با به راه انداختن رقابت میان کشورهای منطقه، این کشورها را غارت می کند تا اینکه چرخ اقتصادی خودش را به گردش در بیاورد. همانطور که در آمریکا مشکلات اقتصادی وجود دارد در ایران نیز مشکلات اقتصادی هست مشکلاتی که ناشی از جنگ، تحریم و ناشی از برخی نقاط ضعف مدیریتی ما است، ما به اینها واقف هستیم و می دانستیم که  این مسائل به طور قطعی و به صورت طبیعی می تواند مورد سوال مردم واقع شود.

وی ادامه داد: از جمله دلایل داخلی این اعتراض های خیابانی نارضایتی بخشی از مردم ایران از وضعیت اقتصادی بود. یکی دیگر از دلایل داخلی اعتراض ها نارضایتی ملت از رفتار رسانه های داخلی بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: من گفتم که این اینترنت و هشتگ ها در واقع یک جنگ نیابتی علیه ملت ایران است. بر اساس بررسی های صورت گرفته شاید بیست و هفت درصد از هشتگ هایی که جدیداً به راه افتاده متعلق به سعودی ها است. البته این هشتگ ها متعلق به مردم سعودی نیست بلکه دولت سعودی یعنی دولت محمد بن سلمان این هشتگ ها را به راه می اندازد و عوامل اجرایی این کار اسرائیلی و غربی هستند. هشتگ هایی که در خصوص اوضاع ایران راه افتاده است از آمریکا، انگلیس و عربستان به راه افتاده است.

همانطور که اشاره کردید آنها یک سازمان درست کرده اند و افرادی از خارج از سعودی برای اداره این سازمان آورده اند چون سعودی ها خودشان چنین توانی را ندارند. همچنین منافقین نیز مسلماً ابزارها و پیاده نظام این سازمان هستند. مسلماً سعودی ها از ایران پاسخ مناسبی دریافت خواهند کرد و از جایی که نخواهند فهمید این پاسخ را دریافت خواهند کرد. خاندان حاکم بر سعودی به خوبی خطر پاسخ ما را می داند.

وی تاکید کرد: سعودی نمی تواند با مداخله در ایران و تحریک ملت هوشیار ایران بر زیان هایی که در یمن کرده است سرپوش بگذارد.

شمخانی گفت: حساسیت ملت ایران نسبت به مداخله سعودی در امور ایران بیش از حساسیت شان نسبت به مداخله گری های ترامپ است.

وی ادامه داد: ما هیچ وقت نمی خواستیم که ملت ایران تا این اندازه نسبت به خاندان حاکم بر عربستان دشمنی داشته باشد. اما دشمنی ملت ایران علیه خاندان حاکم بر عربستان ناشی از طرز رفتار آنها است. دشمنی غرب با ایران یک دشمنی احمقانه است و برخی کشورها فهمیده اند که منافعی در خلیج فارس دارند.

شمخانی افزود: هدف از دخالت خارجی سازمان یافته این است که جلوی پیشرفت ایران گرفته شود. بیگانگان می خواهند حرکت رو به جلوی ایران را از داخل بر هم بزنند.

وی افزود: آنچه در ایران رخ داده است طی چند روز پایان می یابد و جای هیچگونه نگرانی در این باره نیست.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین