پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:14 - 1396/10/12

مخالفت کارگران حداقل بگیر با اغتشاش و آشوب

عضو شورای عالی کار گفت: در حال حاضر حدود ۷۰درصد کارگران حداقل‌بگیر هستند و وضعیت خوبی هم ندارند اما مخالف آشوبگری و اغتشاش هستند و معتقدند این‌گونه اعتراض‌ها نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات اقتصادی مردم می‌افزاید.

به گزارش کارگرآنلاین، علی خدایی درباره آسیب‌های اغتشاشات معدود اخیر بر کسب‌وکار گفت: در اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد و هر روز بدتر می‌شود هیچ شکی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این تحولاتی که طی سال‌های گذشته به‌خصوص در بحث هدفمندی یارانه‌ها رخ داده، قشر حقوق‌بگیر ضربه خورده است و وضعیت معیشتی کارگران کاملاً مشخص است. در حال حاضر حدود 70 درصد کارگران حداقل‌بگیر هستند و با حقوقی که دریافت می‌کنند نیمی از هزینه‌های زندگی خود را می‌توانند تأمین کنند.

 خدایی ادامه داد: کارگران همواره نسبت به وضعیت اقتصادی اعتراض دارند اما مسیر کارگران از مسیر کسانی که  دست به آشوب می‌زنند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند جداست. اعتقاد داریم اعتراض حق مردم است اما به‌شیوه کنونی صحیح نیست، اعتراض به‌گونه‌ای درست است که مسالمت‌آمیز باشد و آسیب به بیت المال نزند. شکل اعتراضی که این روزها شاهد هستیم آسیب‌زننده هست، آزادی دیگران را تحت الشعاع قرار می‌دهد و آسیب به اموال دیگران می‌زند.

عضو شورای عالی کار اظهار داشت: ما از دولت خواستار مطالباتمان هستیم اما راه کارگران با کسانی که شعارهای ساختارشکنانه می‌دهند جدا است. اعتراض‌ها از سوی کارگران همواره بدون آسیب و تخریب بوده است. اعتراض به این شکل چیزی جز آسیب به اموال عمومی ندارد و کسب‌وکار را مختل می‌کند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین