پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:15 - 1396/11/11

بیمه تکمیلی بازنشستگان جوابگوی هزینه گزاف درمانی آنان نیست

اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۷

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس گفت: ۱۰۰۰ میلیاد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق تصویب شده که نیاز است مجلس در میزان آن تجدیدنظر کند.

به گزارش کارگرآنلاین، مسعود گودرزی از بی توجهی به وضعیت بازنشستگان انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه باید به مطالبات به حق و قانونی این قشر توجهی خاص شود، گفت: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در تصویب بودجه سال ۹۷ به مطالبات تمامی بازنشستگان به ویژه فرهنگیان نگاه خاص داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بازنشستگان با کوله باری از تجربه، دانش و تخصص پشتوانه محکم و ارزنده‌ای برای کشور، مسئولان و جوانان محسوب می‌شوند، افزود: عدم بهره‌گیری از این تجربه و تخصص سبب رکود و عدم پویایی در جامعه است.

باید به بازنشستگان در دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری توجه خاص شود
وی با تاکید بر اینکه باید به بازنشستگان در دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری توجه خاص شود، تصریح کرد: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمیسیون تلفیق تصویب کرده که باعث گله مندی بازنشستگان شده بنابراین می‌طلبد نمایندگان مجلس در میزان آن تجدیدنظر کنند.

بیمه تکمیلی بازنشستگان جوابگوی هزینه گزاف درمانی آنان نیست
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان جوابگوی هزینه گزاف درمانی آنان نیست، تصریح کرد: این بیمه به صورت ۲ ضلعی (صندوق بازنشستگی کشوری وخودبازنشستگان) تعبیه شده لازم است دولت نیز به ضلع سوم اضافه شود یا نمایندگان اعتباری در لایحه بودجه سال ۹۷ پیش بینی نمایند.

گودرزی یکی از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان را بیکاری فرزندان تحصیل کرده دانست و گفت: استخدام فرزندان بازنشستگان باید در اولویت قرار گیرد.

رسانه ملی باید تولید برنامه‌های مناسب برای بازنشستگان را در کانون توجه قرار دهد
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رسانه ملی باید تولید برنامه‌های مناسب برای بازنشستگان را در کانون توجه قرار دهد، ادامه داد: شایسته نیست که بعد از ۱۰ سال مطالبات معوقه بازنشستگان ازجمله مابه التفات افزایش حق اولاد و عائله مندی برابر ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشور هنوز پرداخت نشده است.

وی با یادآوری اینکه بازنشستگان در اغلب کشور‌های توسعه یافته اوقات فراغت خود را در سیر وسیاحت و سفر‌های خارجی و داخلی سپری می‌کنند، تصریح کرد: اغلب افرادی که به عنوان گردشگر به ایران سفر می‌کنند افراد بازنشسته و سالخورده‌ای هستند که باگشت و گذار و دیدن بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و به مصداق آیه قرانی "سیرو ا. فی الارض... "ضمن گذران اوقات فراغت به کسب تجربه می‌پردازند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در دین مقدس اسلام هم جایگاه بازنشستگان خاص و بسیار والا و همچنین به تکریم و احترام آن‌ها نیز سفارش شده است.

گودرزی یادآور شد: بر ما فرض است با درک شرایط حاکم بر این دوران از آن‌ها حمایت کنیم و منزلت والای آن‌ها را پاس بداریم؛ دوران بازنشستگی در کشور ما مقارن با شروع تحصیلات دانشگاهی، ازدواج فرزندان، افزایش مشکلات جسمی و روحی، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های درمانی و بهداشتی و مشکلات فراوان است.

وی افزود: دولت و مجلس موظفند با فراهم نمودن تسهیلات قرض الحسنه برای تامین هزینه‌های جانبی، اجرای بیمه‌های تکمیلی، راه اندازی مکان‌های مناسب بازنشستگان از جمله پارک، باشگاه‌های ورزشی و فرهنگی، خانه‌های امید و فراهم نمودن تسهیلات مناسب دیگر نیاز‌های اساسی آن‌ها را تامین کنند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فرهنگیان بازنشسته در اغلب دیدار‌ها از ما پاسخ منطقی می‌خواهند و از جواب‌های تصنعی، سطحی و تکراری خسته شده اند، تصریح کرد: آن‌ها از نمایندگان مجلس تقاضا دارند مدافع مطالبات قانونی آن‌ها باشیم.

منبع:خبرگزاری دانشجو

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین