پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:38 - 1397/02/10

هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی برگزار شد

هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به منظور تکریم و تجلیل از مقام شامخ کارگران هنرمند در حوزه فرهنگ و هنر، ۹ اردیبهشت ماه به همت فرهنگسرای کار و تعاون در مرکز آموزش های شهید حیدری(خانه مشق) برگزار شد.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون، هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به منظور توسعه و ترویج  فرهنگ اشتغال ، کار و کارآفرینی و تقویت تولید داخلی  و حمایت از کالاهای ایرانی در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی بامحوریت تولید داخل از سوی مقام معظم رهبری نام گرفته است برگزار شد.

گفتنی است:  این برنامه در راستای اهداف سازمانی بر مبنای تقویت هویت اسلامی ایرانی در خود اتکایی ،خودباوری وعزت ملی به مناسبت گرامیداشت هفته کار وکارگر و ارج نهادن به مقام و منزلت معنوی کارگر ایرانی با تأکید بر مبانی ، مفاهیم وآموزه های دین مبین اسلام ، پیامبر رحمت و الفت و ائمه اطهار (ع) در تجلیل و تکریم جایگاه دینی و ارزشی کارگر  از سوی مدیریت فرهنگ هنری منطقه 9 ، فرهنگسرای کار و تعاون با مشارکت و همکاری جمعی از نهادها ، سازمان ها و تشکل های  دولتی وکانون ها و سازمان های مردم نهاد مر تبط با حوزه کار و کارگر و کارآفرینی از جمله خانه کارگر جمهوری اسلامی ،  شهرداری منطقه 9 ، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، اداره کل رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، فراکسیون کارو کارگری شورای اسلامی شهر تهران، معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و..... در روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه در محل سالن مرکز آموزش های اجتماعی شهید حیدری برگزار شد .  

لازم به ذکر است: در این جشنواره که در قالب مراسم باشکوه و با حضور حداکثری و پر شور کارگران و خانواده هایشان برگزار شد، جمعی از مدیران و مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله خیاطیان معاون مالی اداری سازمان فرهنگی هنری ، خدری نژاد مشاور رئیس در امور مناطق و مدیرکل حوزه ریاست سازمان و مدیران و رؤسای  سازمان ها و نهادهای مشارکت کننده  از جمله علیرضا محجوب نماینده مجلس و دبیر برنامه های گرامیداشت هفته کارگر(خانه کارگر )، مفاخریان شهردار منطقه 9 تهران ، نعمتی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران ، لطفی معاون توانمند سازی و کارآفرینی سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران و مدیر کل رفاه و خدمات اجتماعی، حبیب زاده عضو و رئیس فراکسیون کار وکارگری شورای اسلامی شهر تهران و ... برگزار شد .

شایان ذکر است: تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، پخش کلیپ بخشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری مدظله العالی با حضور کارگران در خصوص مقام ارزشی کارگر ، خیر مقدم دبیر اجرایی جشنواره ، تواشیح خوانی گروه طه النبی،سخنرانی دبیر کل خانه کارگر وهمچنین رئیس فراکسیون کار و کارگری شورای اسلامی شهر تهران  وتجلیل از خانواده دوشهید کارگر منطقه 9  ومراسم تجلیل از کارگران هنرمند  از بخش های این برنامه بود.

در ادامه: مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری میان معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی جناب آقای انشایی و معاونت مالی اداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جناب آقای خیاطیان با موضوع تأسیس مدرسه صنایع دستی  همراه بود .

در بخش پایانی این جشنواره  با تجلیل و تکریم با شکوه از خانواده مکرم و معزز دوتن از شهدای کارگر (همسر مکرمه و بزرگوار رمضانعلی قدیانی کارگر شرکت ایران خودرو و همسرمکرمه و بزرگوار محمدحسین آزادی مرزآبادی کارگرشرکت روغن نباتی صنایع بهشر) از سوی مسئولان برگزار کننده و مدیران و مدعوین ویژه حاضر در مراسم اختصاص داشت که با شور خاصی برگزارشد .

در پایان  مراسم تجلیل و تکریم از کارگران هنرمند و برگزیده صاحب آثار برتر اختصاص داشت که تندیس سرو فروزان جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به سه نفر از برگزیدگان برتر در رشته های فرهنگی هنری منتخب جشنواره تعلق گرفت که توسط مسئولان برگزار کننده و مدعوین ویژه جشنواره  طی مراسمی به ایشان اهداء شد و علاوه برآن  کارگران هنرمند  در بخش های مختلف عرصه کار ، تولید و خدمات شهری دارای صاحبان آثار برگزیده  لوح تقدیر و جوائز  خود را از دست  مسئولان برگزار کننده و مدیران مدعو حاضر در این جشنواره گرفتند .

شایان ذکر است: برپایی نمایشگاه از آثارکارگران هنرمند در شته های هنرهای تجسمی (نقاشی رنگ روغن، سیاه قلم، خوشنویسی، عکاسی و... ) صنایع دستی( پتینه کاری، فرش بافی، گلیم بافی، چرم دوزی وحکاکی روی چرم، سوخته کاری روی چوب، ترمه دوزی و گلدوزی روی پارچه ، سفال، گلسازی و... ) و تکنوازی، آهنگ سازی،  تالیفات و...    از جمله بخش های جنبی این جشنواره در محل برگزاری بود که با استقبال شایسته مخاطبان جشنواره روبرو شد .

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین