پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:53 - 1397/02/19

سخنان ترامپ، نمایش قدرت ظریف و سلیمانی

پوشیدن لباس رزم توسط سرداران ایرانی

شب گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد دیگر در برجام نمی ماند و بلافاصله تحریم های اقتصادی جدیدی علیه ایران امضا کرد. این اتفاق شوک آور و غیر قابل پیش بینی نبود چون هم آمریکا هیچوقت در تاریخ نامی از خوش عهدی از خود به یادگار نگذاشته است هم ترامپ تازه کار در عرصه جهانی بارها نشان داده است که تصمیم هایش رنگ و بوی عقلانیت ندارد.

به گزارش کارگرآنلاین، ترامپ خروج از برجام را اعلام کرد تا ایران را فلج کند و مردم ایران را تحت فشار قرار دهد و به گفته خود و هم پیمانانش ایران را به زمان قبل از برجام برگرداند اما شب گذشته به همه ثابت کرد این اتفاق دیگر نمی افتد و برجام کار خود را کرده است. زمانی که مذاکرات انجام می شد ۵ ۱ به نمایندگی از جامعه جهانی یک صدا در برابر ایران بودند و تحریم ها و فشارهای هماهنگی را اعمال می کردند اما شب گذشته بعد از سخنان ترامپ دیدیم بجز عربستان و اسراییل هیچ کشور دیگری با آمریکا همراه نیست و این نشان از پیروزی برجام دارد.

پس از سخنان ترامپ دیدیم موگرینی به نمایندگی از اتحادیه اروپا اعلام کرد به برجام وفادار هستند و بعد از آن اکثر کشورهای اروپایی از جمله آلمان رسما گفتند با آمریکا همراه نیستند و در برجام می مانند.

اما نکته مهم تر این است که آمریکا بجز اسراییل و عربستان دلخوشی دیگری دارد که دل به آن بسته است. ترامپ امیدوار است مردم ایران با سیاست های او همراه شوند و کشورشان را به سمت نابودی ببرند که البته گاهی هم پیام های امیدوار کننده ای از طرف دو گروه اندک دریافت کرده است، اول یک عده محدود که فکر می کنند غرب و آمریکا دلسوز آنهاست و تنها ناجی مردم ایران آنها هستند و دوم برخی دلواپس که برای رسیدن به منافع شخصی و گروهی خود تا توانستند در کشور بذر ناامیدی و یاس پاشیدند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند اما ترامپ و این دو گروه دربرابر سیل عظیم ملت ایران کاری از پیش نمی برند.

سرداران ایرانی در کنار مردم در برابر سیاست های خصمانه آمریکا و حامیان و همراهان اندک داخلی و خارجی آن ایستاده اند و سال هاست لباس رزم به تن کرده اند. سرداران دیپلماسی و سرداران نظامی ایران طی چند سال اخیر با همدلی در میدان های مختلف جنگیده اند تا گزندی به این کشور وارد نشود. پیروزی های منطقه ای سرداران نظامی به فرماندهی "قاسم سلیمانی" و پیروزی های بین المللی در عرصه دیپلماسی به فرماندهی "محمد جواد ظریف" ادامه دارد. شب گذشته نمایش قدرت ترامپ نبود و اتفاقا سخنان رییس جمهور آمریکا و همراهی اسراییل و عربستان نمایش قدرت سرداران دیپلماسی و نظامی ایران بود.

اکنون که ترامپ در حال تلاش برای زدن ضربه های کاری به ایران است تنها راه مقابله، همدلی مردم ایران است. این همدلی به ظریف و قاسم سلیمانی و حتی دانشمندان ایرانی از جمله علی اکبر صالحی قوت قلب می دهد تا با قدرت بیشتری در میدان های مختلف تلاش کنند و به پیروزی های دیپلماسی، علمی و نظامی برسند.

با دستور رییس جمهور ظریف از امروز مذاکرات خود را با قدرت بیشتری ادامه می دهد تا با جامعه جهانی در برابر سیاست های تنش آفرین آمریکا به توافق و راه حل مشترک برسند. از سوی دیگر سرداران عرصه های نظامی، علمی و حتی تولید و صنعت باید لباس رزمی نو به تن کنند تا قوت قلبی اول برای مردم و دوم برای دستگاه دیپلماسی کشور باشند. اکنون نیاز داریم مانند دو سال قبل همه کشور متحد شویم تا به پیروزی بزرگ تری برسیم.

منبع: برنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین