پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:25 - 1400/02/15

چهار نشانه علمی هنگام بارداری برای تشخیص جنسیت جنین

به نقل از اسپوتنیک، در حالی که بسیاری از روش‌های پیشنهادی تعیین جنسیت موفقیت آمیز نبوده است، اما نتایج بسیاری از مطالعات علمی شواهدی را ارائه می‌دهد که می‌تواند احتمال بارداری با جنسیت بیشتر از جنس دیگر را نشان دهد.

در این گزارش چهار نکته علمی را که در تعین جنسیت جنین هنگام بارداری موثر است، توضیح داده می‌شود:

۱. یک رژیم غذایی با کالری بالا

یک مطالعه نشان می‌دهد که رژیم غذایی پر کالری در دوران بارداری و صبحانه خوردن به طور منظم احتمال پسر شدن را افزایش می‌دهد.

محققان دریافتند که ۵۶ درصد زنانی که بیشترین میزان کالری را در زمان بارداری مصرف می‌کردند، فرزند آن‌ها پسر بوده، در حالی که این میزان در میان زنانی که کمترین میزان کالری را مصرف می‌کردند، تنها ۴۵ درصد بود.

۲. زیاد خوردن در دوران بارداری

یک مطالعه که رژیم‌های غذایی مادران را پیگیری کرده نشان داد که زنان باردار دارای وعده‌های غذایی با کالری ۱۰ درصد بیشتر از زنان باردار با جنسیت دختران مصرف می‌کنند، به گونه‌ای که همه این پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اضافی روزانه ۲۰۰ کالری اضافه می‌کنند.

محققان گمان می‌کنند که هورمون تستوسترون تولید شده توسط جنین‌های پسر ممکن است سیگنالی را برای خوردن غذای بیشتر به مادران آن‌ها ارسال کند و این امر می‌تواند توضیح دهد که چرا فرزندان پسر در هنگام تولد بزرگتر از دختران هستند.

۳. تنفر از غذا‌های مورد علاقه

محققان می‌گویند که هر چقدر زن باردار نسبت به غذا‌های بیشتری احساس تنفر داشته باشد، احتمال اینکه فرزند او پسر باشد زیاد است.

دلیل این مسئله این است که تنفر مربوط به نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن در هنگام تلاش برای محافظت از جنین در حال رشد است.

۴. ابتلا به دیابت در دوره بارداری

برخی تحقیقات نشان داده است که مادران باردار به پسر بیشتر به دیابت حاملگی مبتلا می‌شوند، حاملگی با سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی  نسبت به مادران بارداری که دختر دارند.

محققان مطمئن نیستند که چرا ممکن است جنین پسر منجر به تغییرات متابولیک مرتبط با بارداری بیشتر از جنین دختران شود، اما به نظر می‌رسد این نتایج توسط بیش از یک مطالعه تایید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین