پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:58 - 1400/02/15

توضیحات شستا در مورد بازگرداندن اموال بازنشستگان از محل بدهی فدراسیون فوتبال

مدیر امور حقوقی و قراردادهای شستا، گفت: شستا با مجموع اقدامات قضایی و قانونی صورت گرفته مبلغ پرداخت شده را به نرخ روز بانضمام خسارات وارده از فدراسیون فوتبال وصول کرد.

مهدی اسماعیلی (مدیر امور حقوقی و قراردادهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) درخصوص دریافت مبلغ پرداخت شده به فدراسیون فوتبال توضیحات زیر را به شستارسانه ارائه کرد. 

 متن کامل توضیحات وی به شرح زیر است: 

 شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دی‌ماه ۱۳۹۸ با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تحریم و مصوبه هیات امنای محترم سازمان تأمین اجتماعی و به منظور کمک به فدراسیون فوتبال در شرایط تحریم‌های ظالمانه و در راستای منافع ملی کشور نسبت به پرداخت دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال به عنوان قرض، اقدام نمود. 

بر اساس این گزارش، شستا به‌ منظور بازگشت مبلغ پرداخت شده، علاوه بر تعهد فدراسیون فوتبال که در متن مصوبه ستاد مقابله با تحریم‌ها نیز به آن تصریح شده است و تعهد ریاست محترم وقت فدراسیون در مکاتبات متعدد، برای استرداد مبلغ ارزی دریافتی به نرخ روز تسویه یک فقره چک به مبلغ دو میلیون یورو از حساب ارزی فدراسیون فوتبال به سررسید ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ نیز دریافت کرد. 

از همان زمان و با توجه به این‌که شستا وارد بورس شده بود و پیگیری منافع چند میلیون سهام‌داران خرد هم جزو اولویت‌های اقدامات مدیریت شستا قرار گرفت، مسیر مذاکره و تعامل برای دریافت مبلغ، موازی با اقدامات حقوقی پیش رفت و شستا به منظور صیانت از حقوق چند میلیون سهام‌دار به عنوان ذی‌نفعان، نسبت به طرح دعوا مطالبه مبلغ دو میلیون یورو در مراجع قضایی اقدام کرد. 

پس از طی مراحل دادرسی با حضور وکلای فدراسیون فوتبال حکم محکومیت فدراسیون به پرداخت مبلغ دو میلیون یورو بانضمام خسارت تاخیر تادیه و خسارات دادرسی صادر و پس از مضی مواعد قانونی قطعیت یافت. 

 در همین راستا، متعاقبا اجراییه صادر و پس از طی شدن تشریفات قانونی اجرای احکام مدنی اموال توقیف شده کارشناسی، مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی و آگهی مزایده ساختمان‌های فدراسیون فوتبال صادر شد. و پس از گذشت مواعید قانونی ساختمان‌های در قبال مبلغ روز تسویه به نام شستا منتقل و سند تک برگ آن‌ها به نام شستا صادر و تحویل گردید. 

 شایان ذکر است همانطور که قبلا مدیر عامل محترم شستا بیان نموده‌اند، شستا با مجموع اقدامات قضایی و قانونی صورت گرفته مبلغ پرداخت شده را به نرخ روز بانضمام خسارات وارده از فدراسیون فوتبال وصول نموده است.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
احسنت، اگر بذل و بخششهای دولتی از جیب محرومین تامین اجتماعی نبود که صندوق های بازنشستگان تامین اجتماعی به وضعیت ندارم،ندارم نمی افتاد.
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین