پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:56 - 1400/02/15

کشف ۱۲ حیوان تاکسیدرمی شده از منزل یک شکارچی غیرمجاز

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان، طی بازرسی از منزل یک نفر متخلف زیست محیطی، جسد ۱۲ گونه تاکسیدرمی شده حیوانات و جانوران وحشی، کشف و ضبط و متخلف تحویل محاکم قضایی گردید.

 

مهرداد فتحی بیرانوند در خرم‌آباد در رابطه با کشف و ضبط تاکسیدرمی ۱۲ گونه جانوری در خرم‌آباد اظهار داشت: با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی نیروی انتظامی استان طی بازرسی از منزل یک متخلف محیط زیستی جسد ۱۲ گونه تاکسیدرمی شده حیوانات وحشی کشف شد.

 وی افزود: متاسفانه طی بازرسی انجام شده از منزل فرد متخلف زیست‌محیطی در خرم‌آباد ۱۲ گونه جانوری همچون مار، گربه وحشی، کبک، شاهین، کل بز ، عقاب، بز سمور  و غیره کشف شد.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه هر ساله میزان جریمه تاکسیدرمی بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست اصلاح می‌شود عنوان کرد: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست جریمه هر کل بز ۲۵ میلیون تومان، بز ۷۵ میلیون تومان، گربه وحشی ۲۰ میلیون تومان، سمور ۵ میلیون تومان، شاهین ۲۰۰ میلیون تومان و عقاب حدود ۳۰ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: جریمه و جرم حیوانات تاکسیدرمی شده غیرمجاز کشف شده با گونه‌ای که بر اثر شکار غیرمجاز کشف شده است تفاوتی ندارد بر همین اساس فرد متخلف مذکور بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان جریمه می شود.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه تاکسیدرمی حیوانات و گونه‌های جانوری باید منشاء قانونی داشته باشد گفت: با توجه به اینکه تاکسیدرمی حیوانات شرایط خاص خود را دارد بر همین اساس ۲ کارگاه دارای مجوز در استان بر اساس دستورالعمل های محیط زیست و تحت نظارت اداره کل محیط زیست استان اقدام به تاکسیدرمی لاشه حیوانات و گونه‌های جانوری که از متخلفان کشف و گاه آن بر اثر تصادف می میرند، می‌کنند.

 وی تصریح کرد: افراد غیر از محیط زیست زمانی می توانند اقدام به تاکسیدرمی حیوانات کنند که پروانه شکار آن را داشته باشند و پس از آن با هماهنگی محیط زیست اقدام به تاکسیدرمی می‌کنند.
 
مدیرکل محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تاکسیدرمی چنانچه بدون مجوز اداره کل محیط زیست اقدام به تاکسیدرمی حیوانات کند جرم محسوب و بر اساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون شکار و صید خرید و فروش و نگهداری کلیه جانوران وحشی بدون اخذ مجوز قانونی جرم محسوب می‌شود اظهار داشت: از کلیه مردم استان تقاضا داریم چنانچه لاشه حیوانات تاکسیدرمی شده در منزل نگهداری می‌کنند موزه محیط زیست تحویل دهند و همچنین تخلفات زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ سازمان محیط زیست اطلاع دهند.

کشف ۱۲ حیوان تاکسیدرمی شده از منزل یک شکارچی غیرمجاز

 

 

 

منبع: تسنیم
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین